Äntligen pågång!

Idag har Crille och hans far börjat med garaget! Crille sågar, spikar och är jätteduktig! Märks att han är snickarson:-) Svärfar är med och ger instruktioner. Tanken är att vi ska sätta den nya panelen på den gamla. I och med att vi inte behöver isolera kan vi göra så och slipper därmed massa onödigt arbete. Det ska tydligen även gå fortare vilket jag inte har något emot:-) Så när detta är klart ska vi börja måla panelen. Men det är inte ett lätt beslut att välja färg till huset! Vi har i dagsläget sex olika nyanser av grått uppmålat på en planka..och vilken ska man ta? Har haft kompisar här som har fått säga sin åsikt. Kul att höra olika synpunkter..först var vi helt inne på att ha grått, men nu när vi har målat upp färgerna ser vi att just den gråa nyansen ofta skiftar i blått. Och det vill vi inte ha! Så nu lutar det mer åt att ta en grå/beige nyans..eller snarare beige än grått! Kan nog bli jättefint sen ihop med de nya fönstrerna! Men det är som sagt inget lätt beslut..får ju tänka på att det ska vara på ett helt hus sen! Inte för ljust och inte för mörkt:-)

image90

Har inhandat alla möjliga sågar..ska tydligen vara en speciell variant beroende på vad man ska göra..jag kan villigt erkänna att jag inte har nån större koll på detta område:-)

image92

Snickaren i egen hög person!

image97

Båda långsidorna är klara för den nya panelen..

Jag är SÅ imponerad av Crille och hans jobb! Han har inte snickrat mycket innan men har inte slagit sig på en tummen en enda gång (är vad han säger till mig iallafall)!

image93

image94

image95

image96

Hur gullig som helst:-)

Kommentarer
Postat av: daniel

Kul o se att det händer saker på skogsgatan 12 :)
Keep it up! (och då syftar jag både på arbetet samt bloggen, hehe)

2007-08-26 @ 19:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0