Camilla "Timell":-)

Efter x antal timmar, hundra myggbett och typ 300 dödade tvestjärtar är jag nästintill klar med lekstugan! Det är bara lite små detaljer kvar. All grovgöra är gjort..och jag kan stolt säga att jag gjort allt själv! Från att konkat ut all gammal bröte, tvättat slipat, målat..det enda jag fått hjälp med är att sy gardiner och kuddfodral. Tack mormor:-) Skulle nog gjort det själv om jag hade ägt en symaskin..men nu fick jag låna mormors och då passade jag på att låta henne hjälpa till! Men vilken tid allt har tagit..fattar inte att det är så tidskrävande med lite upprustning..tänk då vilken tid det kommer ta med det stora huset..är ju typ 50 gånger så stort:-) Kanske är dax att flytta in på hemmet när vi är klara med alla projekt vi ska göra..Det värsta är att jag ångrar mig hela tiden angående hur det ska se ut här inne..jag är rädd för inte bli nöjd..känns som om man verkligen har alla möjligheter nu och göra sitt drömhem..men det finns ju så många alternativ..och SÅ mycket snyggt! Risken är att när vi väl är klara med huset är det dax att börja göra om igen..

Men nu tänker jag bjuda på lite före och efter bilder på lekstugan som JAG har åstadkommit:

Före:

image81

image82

image83

Efter:

image84

image85

image86

Detta var invändigt..har målat utvändigt oxå..dock bara det vita. Stugan ska sen få sama färg som det stora huset.

Innan målning:

image87

image89

Efter..blir snyggt sen när den inte är röd längre..

I skrivande stund är jag fruktansvärt trött på målning..kommer nog dröja innan jag gör så hära stora projekt igen! Fast det är klart..i veckan som kommer ska vi börja måla panel! Fast det är roligare att måla..inte massa pill! Har kommit fram till att jag inte tycker om att måla små ytor..vill dra stora penseldrag:-) Så utemöblerna får nog vänta på att bli vita till nästa sommar!



Kommentarer
Postat av: Elin

ÅÅ vad fint det blev!! Jag vet en liten herre som kommer att bli eld och lågor när han hälsar på dig... Får ta det någon dag framöver! :-)
ses ikväll!

2007-08-25 @ 10:00:04
URL: http://mammaelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0