Fixardag!

Idag har Crilles underbara föräldrar varit  och hjälp oss med huset. Crilles pappa är snickare i grund och botten så han är till stor hjälp! Han har bland annat mätt upp hur mycket panel som kommer gå åt till huset. Vi ska ju byta panel och fönster så småningom.-) Sen har vi tyvärr stött på ett problem, det läcker ut vatten från diskhon..så vi var tvungna att riva upp allt..mindre kul..tur att vi ändå ska renovera hela köket så vi inte förstör något!

image22

Inte så roligt..

Var tvungna att ta en matpaus i allt röjande, fick bli kinamat!

image23

Mumsigt:-)

Jag ägnade mig åt lite andra saker i huset (som är betydligt roligare än att riva upp golv). Jag satte upp gardiner och ställde fram det nyinköpta matbordet!

image24

Är helnöjd med resultatet!

Jag har även målat om ett utebord som blev klart idag! Givetvis skulle även detta förevigas på bild:-)

image25

Före målning

image26

Efter målning

Kommentarer
Postat av: elin sötnos

mycket fint!!!

2007-06-18 @ 17:40:00
Postat av: Elin

Å det blir så himla fint! Du bjuder väl på fiak på din altan sen när du är klar?

2007-06-19 @ 20:17:19
URL: http://mammaelin.blogg.se
Postat av: David

Schysst jobb med altanen! Herregud, det är ju fint för en gång skull. Jag känner inte igen mig! Tur ni inte följde mormors råd och behöll den gamla tejpade ris-soffan.. Det nya bordet ser skitfränt ut, får åka o kolla på det nångång. /brorsan

2007-06-19 @ 23:13:54
Postat av: Lena

Vad tråkigt med vattenläcka!!! Men vad fint det blir... Blir ju jätteavundsjuk!!!!! Måste komma å hälsa på snart...
Kramar Lena

2007-06-20 @ 15:48:45
Postat av: Camilla

Tack! Ja det är kul när man ser resultatet av allt allt slit! Vattenläckan är tack och lov inte så farlig..har satt för hålet nu! Ni får gärna komma förbi, men nu är det inget att visa upp..allt ska ju renoveras! Men vi bor ju där nästa helg..Kram!

2007-06-21 @ 17:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0