Oväntat besök..

Dagen innan midsommarafton var vi på väg upp till Blåvik. På vägen stannade vi till i huset för att hämta grillkol. Men när jag kommer ut på altanen möts jag av en oväntad syn..den nymålade trappen är full av svart gega..jag blir fundersam och undrar vem som kan gått i den trappen o skitat ner så! Väl ute på altanen ser jag vem som orsakat denna nersmutsning..en skata! Den satt på golvet men blev väl antagligen rädd när jag kom närmare så den flög upp i fönstret, trodde väl den skulle kunna komma ut den vägen! Det är inte så smarta djur fåglar:-) Vi hade råkat lämna en liten springa på altandörren öppen och givetvis hade denna fula fågel hittat dit..men inte ut! Crille fick med olika metoder väl ut eländet..men han orsakade en hel del skada..nästan alla ljus som stod i fönsret hade åkt i backen så det låg glassplitter på hela golvet..vi som hade gjort iordning så fint!

image27

Försökte lite försiktigt putta ner skatan med en kudde..

image28

Men knäppisen fattade inte..ville vara kvar i fönstret..

image29

Så Crille fick ta till lite hårdare tag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jävla äkel fågel han va säkert avundsjuk på dina gardiner ja fåglar har ingen respect för intedning hoppas han inte sket på nåt fint för då jävlar
fika snart
kram becka

2007-06-23 @ 23:49:48
Postat av: Elin

Alltså dessa fåglar är så himla närgågna. Kan de inte hålla sig i skogen?
haha
KRAM

2007-06-24 @ 21:46:11
URL: http://mammaelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0