Nu måste vi sätta fart!..

Att garaget skulle ta så lång tid hade nog ingen av oss anat..vilket jobb det har varit och fortfarande är! Den gamla porten har tagits bort och nu måste Chrille läsa in sig på hur man monterar den nya..Är tydligen ganska avancerat..

Så här ser vårat garage ut nu..

image280

Så här hoppas jag vi inte ska behöva ha det så länge..

Eftersom det är kallt ute nu och det inte finns nåt för mig att måla för tillfället håller jag mig inne och nätshoppar för fullt:-) Mina senaste fynd är..

image281

Två små handdukar och en badhandduk..

Matta..

image282

En likadan matta fast mindre..

image283

Mattorna är vändbara så man kan själv välja vilken färg man vill ha..

Helgen som varit har för min del bestått av jobb och ännu mer jobb! Jobbade min första natt nånsin..blev inte många timmars sömn..väl hemma igen fick jag hoppa in och jobba på Willys..så denna helg har har jag jobbat 31,5 timmar! Så jag kan shoppa med gott samvete:-)

Chrille har varit jätte duktig när jag var borta..han har börjar riva ut golv, lister och annat bröte från det blivande sovrummet. Äntligen! Jag är så lycklig att det äntligen händer saker inomhus! Puss på dig min älskling.-) Nu diskuterar vi vilken panel vi ska ha i taket..lutar åt en heltäckande vit. Annars kan man ju ha en sådan vit färg som "lyser igenom", men jag tror vi ska ha en matt heltäckande. Det är så kul, vi har precis samma smak! Jag har ju länge haft en bild av hur jag vill att sovrummet ska se ut..och när Chrille berättade sina planer för mig visade det sig att de var nästan lika! Valnötsgolv, panel i taket..en fötölj i hörnet..

Som det ser ut nu har man svårt att föreställa sig att det nånsin kommer bli fint..

image284

image285

image286

En liten del av det han rivit ut..

Nu ska han visst börja spackla väggarna snart! Duktig pojke:-) Som sagt, nu vill vi sätta fart!

Kommentarer
Postat av: daniel

Lackert! Kor hart nu bada tva sa allt ar fardigt tills jag kommer hem sa jag slipper hjalpa till. Ingenting ar omojligt sa skynda pa nu o fa ALLT klart tills forsta advent... ;)

Ha det fint o lycka till!

2007-11-13 @ 00:59:11
Postat av: Hanna

Va duktiga ni är!
Här hos mig händer mest såna saker man inte ser...
Dränering runt huset, ny värmepump...
Men idag tänkte jag börja spackla Smillas rum...
å de är tanken som räknas..eller??
:)

Kram

2007-11-14 @ 08:32:46
URL: http://www.ettvanligthem.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Ja fy vilka tråkiga saker..men tyvärr måste ju även det göras..Det är kul när man kommer typ till tapetsering och målning..vi har dock inte kommit dit på långa vägar än.. Var är det du bor nånstans?

2007-11-15 @ 08:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0