Ett evighetsprojekt..

Nu har vi börjat måla panelen..eller rättare sagt jag har börjat måla! Crille är inte speciellt förtjust i att måla..inte jag heller egentligen, men det måste ju göras! Och det här är ändå ganska roligt att måla eftersom det inte är något pill och något som måste skrapas och göras rent innan..bara att stryka på färgen:-) Det som däremot är tråkigt är dessa torkningstider! Måste ju vänta ett dygn innan grundfärgen har torkat och jag kan måla på den "riktiga" färgen..och sen har vi ju inte jättestor plats i garaget så jag kan bara göra några få åt gången..räknar med att denna vecka hinna klart 36 brädor..och det är bara EN långsida av garaget:-) Hade vi haft större plats kunde vi hunnit med betydligt mer..men nu är det som det är..ute vågar man ju inte stå då det börjar regna stup i kvarten! Så all min lediga tid framöver kommer jag tillbringa i garaget:-) Men det känns som om det kommer ta tid..ska ju målas en gång till sen när det sitter på plats. Då måste jag stå på en byggställning och måla, skumt! Jag som är en aning höjdrädd:-) Kul iallafall att vi är pågång! Om två veckor ska ju fönstrerna komma också, hoppas verkligen att det inte blir någon försening på dom! Så nu hoppas vi på bra septemberväder och INGET REGN!!

image105


image106

Min nya arbetsplats!

image107

Försökte mig på ett kort så färgen skulle synas..men det blev inte så bra!

image108

kanske syns bättre här?!

image109

Kommer nog bli snyggt sen när all panel är uppe..hoppas verkligen vi blir nöjda med färgen! Har varit jättesvårt att välja! Svårt att tänka sig hur det kommer se ut sen när det kommer upp på hela huset..men än så länge ser det bra ut:-)



Kommentarer
Postat av: Ida & David

WOW! Vad ni fixar & donar, blir det långweekend på SPA sen eller!? ;-) Angående målning så håller vi oxå på med vårat ruckel till garage, så vi vet hur roligt det är att måla.. eller inte! Hehe
Ha det gott! Kramar

2007-09-03 @ 16:43:53
URL: http://taipalensuu.spaces.live.com
Postat av: Camilla

Ja det vore inte helt fel med semester! Ska ni hänga på då eller?! Kram

2007-09-03 @ 21:05:52
Postat av: Ida

Javisst det skulle väl vara trevligt! :-) Avkoppling är aldrig fel, fast David är nog mer förtjänt av det än jag dessvärre :-P

2007-09-08 @ 00:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0