Hösten har kommit..

Idag har det varit en riktig höstdag..lite småregningt och massa gula löv på träden! Crille var i väg till Blåvik så jag blev ensam kvar hemma..orkade inte följa med upp dit då jag var iväg hela dagen igår på en shoppingtur i Jönköping med Elin! (Blev dock inte så mycket shoppande för min del men det var kul att se Elin spendera pengar! ) Jag stannade istället hemma och målade nåra plankor. Men ensam blev jag inte, mormor och morfar ringde och erbjöd sig att komma hit och röja upp det sista i trädgården! Och då tackar man ju inte nej! Kul att folk ringer och erbjuder sig..då behöver man inte känna sig tjatig..Det börjar bli en söndagstradition att dom kommer hit och hjälper oss i trädgården:-) Så vi krattade upp löv och slängde upp allt bröte från förra Söndagen på kärran.

image185

Kul bild va?! Tippen nästa..

Det blir alltid så mycket gjort när de här två energiknipperna kommer hit!

image186

image187

image188

Med rätt verktyg kunde morfar få bort den stora roten som va lite knivig förra Söndagen!

Skönt att bli av med allt bröte som låg på framsidan..såg ju inte så roligt ut..men nu är det skillnad!

image189


image191

Kommer knappt ihåg hur det såg ut innan..

image192

Så här..

image193

Det har varit ännu en lyckad helg..nu ska vi avsluta den med att tända lite ljus här hemma och titta lite på TV.-)

Kommentarer
Postat av: elin

Vilka himla gulliga morföräldar du verkar ha. Jag är lite avis... Har väldigt svårt att tänka mig min morfar stå och riva bort rötter i min trädgård..

2007-10-01 @ 19:25:14
URL: http://mammaelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0