Lördagens projekt: garagedörren

Vi har ju köpt en ny dörr til garaget. Den sattes dit idag. Blev bra! Fast det var visst ett litet projekt att få dit den..inte bara att byta ut den gamla och sätta dit den nya som jag hade trott:-) Var lite mer avancerat än så! Crilles pappa sa att fönstrerna är nog lättare att sätta dit och det lät mycket bra i mina öron:-)

Här en bild på den gamla dörren:

image149

Och nu den nya:

image150

Nästa projekt är att sätta all panel klart. Men det är lite mer jobb med den panelen som är kvar. Alla plankor måste mätas var för sig. Med dom tidigare var det ju samma längd på alla..så mycket av Lördagens tid fick åt till att mäta och räkna..tur att vi har ett mattesnille i familjen!

image151

Svärfar är mycket bra på mattematik:-)

Vi bar även ner alla fönster ner till källaren. Ville inte ha dom ståendes ute..tyvärr upptäckte vi att ett av fönstrerna hade en spricka..typiskt! Så nu måste Crille ringa till dom vi köpte dom av och höra hur vi ska gå till väga nu..jag vägrar attt vänta lika länge igen!! Givetvis var det det fasta fönstret som vi ska ha i vardagsrummet (ut mot altanen). Jag som hade hoppts på att få iordning på det rummet relativt snart..Våran plan är att när vi är klara med garaget ska vi börja med den sidan av huset som är närmast garaget. Vilket betyder att när det är klart kan vi börja med vardagsrummet och sovrummet. Jag bara längtar till att få göra iordning det sistnämda. Sovrummet är för mig en lugn oas och ett rum jag gärna vill ska stå klart snart:-)

Våran källare är fullproppad med grejer! I det blivande gästrummet står alla fönster.

image154

image155

Här är dom små fönstrerna till huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0