Vi ligger inte på latsidan..

Även om man skulle kunna tro det på grund av den dåliga uppdateringen här på bloggen! Men vi är fortfarande igång med garaget..tar lite tid..Det var ungefär en månad sen vi började och än så länge är vi bara halvfärdiga! Man behöver inte vara mattesnille för att förstå att hela huset kommer ta ett tag:-) Ibland undrar jag om vi förstår vad vi har gett oss in på! Kommer vi fixa detta?? För tillället är det bara målning som kretsar i mitt huvud..måla,måla,måla all min lediga tid! Tyvärr är arbets förhållanderna i garaget inte de bästa..är så rörigt och trångt! Det tar onödig tid egentligen..så fort garaget är färdigt måste vi fixa iordning där inne! Som det ser ut nu ligger det målade och omålade brädor lite huller om buller:-)

image156

Så här ser det ut nu..inget kul att jobba i..

image157

Som sagt går all min lediga tid åt till att måla..är en liten process..ska först ändmålas med olja, sen grundas och efter ett dygn kan man måla på orginalfärgen..Den här veckan har jag målat läkt..har inte varit så kul..massa pill jobb!

image158

Alla dom här brädorna ska målas..och det är bara till garaget!! Herregud, tänk vad brädor som måste målas sen till huset!

Jag har inte legat på latsidan när det gäller shopping heller:-) Igår va Elin och jag en sväng på stan och då hittade jag lyktor. Jag hade kollat på de här lyktorna innan i en affär i Jönköping och nu hittade jag de här i stan och till halva priset dessutom!! I like:-)

image159

Observera den snygga bakgrunden:-)

Nu är det snart helg igen..förhoppningsvis hinner vi rensa o fixa lite då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0