En början!

Idag har vi äntligen börjat med panelen på huset! Crille har varit så duktig i veckan och målat typ varje morgon och kväll..var 50 plankor som skulle grundas och målas..tar sin tid..speciellt när man har en liten "bebbe" som ska tas om hand:-) Han har passat på att måla då den lille sover..så idag var det äntligen dax att sätta upp dessa på huset..



















Tyvärr hann det bli mörkt innan det var klart så det finns ännu ingen bra bild på hur slutresultatet blev..men de hann klart hela nedre delen av huset. Anledningen till att det bara är "halva" huset som gjorts är att vi ska ha en vit brytningen i mitten av huset..kommer nog bli kanonbra sen när det är klart! Man kan ju se vart det är påväg iallafall.sen när läkten kommer på blir det ju ett helt annat resultat.

För att lille Leo inte ska behöva höra allt snickrande tog jag med honom till Mjölby. Skulle ändå klippa mig där så jag hade passande nog ett ärende dit. Snälla Lina följde med och passade honom under tiden jag blev fin:-) TACK gulliga du! Vi hann även med lite shopping..eller Mjölby har ju egentligen inte mycket att erbjuda (är en ganska tråkig stad i mina ögon) men de har ju Mio! Och där finns det ju inte lite man vill ha:-) Köpte oväntat ett överkast till sängen..hade inte alls det i tanke när vi gick in..men hittade ett fint och frågade om pris och då visade det sig att det var en utgående produkt så jag fick 40% rabatt! I like:-) Var visserligen inte gratis från början..så billigt var det inte..men det märket är ganska dyrt vet jag sen innan..så jag slog till!





Tycker det är så fint att ha något på nedre delen av sängen när man bäddar..färgen passade perfekt till kuddarna och gardinerna:-)
Nu är sovrummet snart komplett..inga fler möbler som ska inhandlas..bara lite "pyssel" för att få den mysiga stämningen!

Här kommer resultatet i dagsljus..


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Vad fint det blir, förstår att det känns skönt att se resultat på utsidan också =)



Hälsa lilla Leo och pussa honom från mej Kram!

2008-08-07 @ 18:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0