Mina tappra killar!

Trots spöregn och allmänt dåliga förutsättningar för utomhus renovering kämpade killarna på med panelen! Det är mycket mätandes och trixandes så även om de hållit på hela helgen syns det inte som om något är gjort! Det tar tid men det kommer att bli bra:-) Nu återstår lite målning igen..det är Crilles avdelning så han har att göra i veckan..först jobba och sedan gå ut i garaget och måla..



"Målarn"



Stackars killar få stå ute i regnet o frysa..



Som ni ser på bilden måste varje planka mätas in för att passa överdelen av huset..vilket jobb! Själv fattar jag inte hur man skulle gå tillväga för att göra ett sådant jobb..tur att vi har läromästarn till hjälp:-)

I veckan som kommer blir det alltså målning..sen imorrn kommer förhoppningsvis han som ska sätta kaklet i badrummet. Han ska se vad som måste göras innan han kan sätta igång sitt jobb. Jag kan knappt bärga mig, vill SÅ gärna ha klart badrummet på övervåningen nu!! Att få klart på alla rummen på övervåningen skulle underlätta enormt för mig som går hemma med lilla Leo. Nu har vi bara vardagsrummet att vara i..blir både han och jag rastlösa i..skulle TV-rummet däruppe vara klart skulle jag kunna tillbringa lite tid där medans han sover i sin säng..som det är nu måste jag gå imellan hela tiden..och tyvärr har vi en trapp som knarrar enormt så det går inte att "smygkika" på honom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0