Wow, vilken helg!

Detta har varit en mycket bra helg när det gäller husrenoveringen! Under hela lördagen var rörmokaren och elektrikern här. Kanonbra killar:-) Crille var helnöjd, gick omkring och hjälpte till där det behövdes. Själv kände jag att om jag är hemma är jag nog mest i vägen..så jag gick ut på stan och brände lite pengar istället:-) Jag menar, det går ju inte åt några pengar när man renoverar så nåt måste jag ju bränna upp dom på:-) När jag kom hem var det full rulle här hemma, folk på alla plan! De höll på att jobba så bra så jag servade dom bara lite med mat från pizzeria Hawaii sen drog jag iväg igen! Fölljde med Lina och Mysan till stallet! När jag kom hem var dom fortfarande kvar. En heldag och massa fixat!! Kvällen tillbringade vi hos Danne och Linnea. Tack för god mat! Hoppas kunna bjuda igen sen när köket är mer iordning..nu har vi iallafall fått tillbaka varmvattnet i köket och även elektriciteten på övervåningen. Jag är supernöjd över detta! Har kännts lite som att bo på landet innan, kokat vatten i köket och gått med ficklampa för att hitta! Och jag är nog ingen landetbo:-)

image341

En del av elektrikerns jobb..förbereda för spotlights..

På Söndagen var det oxå full rulle. Svärfar kom in och hjälpte till att sätta in ett fönster! Så kul att få se ett på plats, blev kanonbra! Fast jag var lite nervös under arbetets gång... Crille skulle ju stå på en byggställning på utsidan..tyckte jag inte om..kan ju falla omkull..

image343

Skapligt högt..

image345

Tur att han inte är höjdrädd min karl!

Jag blir lätt nervös för sånna här saker..vet att Crille har temperament när det inte går som han vill. Står han då på en ställning fem meter upp i luften kan det ju bli pannkaka:-) Ha,ha!!

Så jag gick på kalas istället och när jag kom hem blev jag glatt överraskad, fönstret var på plats!

Före:
image348

Efter:
image349

Ska självklart göras snyggare runt fönstret, men det är på plats..Jippi!! De små ska givetvis oxå bytas, blir inom en snar framtid.

Utvändigt..

image350


Invändigt..


image351

Nöjd Crille står och beundrar dagens arbete:-)

Fast det var tydligen inte helst smärtfritt att göra bytet..innan jag kilade iväg på kaljset hann jag knäppa lite bilder..tänkte bjuda på hur det gick här..


image352


image353

image354

image355

image356

image357

image358

image359

Danne kollar ut från sitt gamla fönster!

image361

Känns som om vi är på god väg nu! Att det inte kan vara SÅ himla mycket kvar att göra innan sovrummet står klart..ska bli så skönt att sova i nya lyxiga madrasser i ett helt nyrenoverat sovrum:-) I like!

Kommentarer
Postat av: Kinis

Wow, vad fint med det nya fönstret. Kommer bli så himla mysigt hemma hos er. Jag flyttar nog in :P *ler*. Ja verkligen jättefint. Hadet. Kraaam

2008-02-11 @ 09:12:33
Postat av: Camilla

Tack! Ska bli kul sen när ni hittat erat drömhus, är övertygad om att det oxå kommer bli kanonfint:-)

2008-02-11 @ 11:13:00
Postat av: Emmeluttan

Jag älskar erat hus, bättre blogg finns inte!!
Jag sitter just nu å väntar på att elektrikern ska komma....=)
Fönsren är vackra bara som de är och uppsatta ;)

Kraaaam!

2008-02-11 @ 17:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0