Sovrums förberedelser..

Nu håller vi på för fullt att förbereda sovrummet. Crille målar takpanelen och jag shoppar grejer:-) Ett måste är en ny säng. För det första har vi bara 160 cm säng nu, vilket jag tycker är lite för litet och sen vill vi ha en vit nu! Så under ett besök till Linköping gick vi in på Sängjätten (har aldrig varit där innan) för att kolla på en säng som jag sett på deras hemsida. Problemet för oss med säng är att gaveln inte får vara hög då vi ska ha sängen precis under fönstret och det går bara nån meter upp från golvet..stod inga mått på hemsidan så vi gjorde ett besök där. Men isället för den säng jag kollat på fick vi ett tips om en ny säng som kommer in om några veckor. Och det som var så bra med den var att gaveln bara var 99 cm hög! Som hittat:-) Båda tyckte om den så nu får vi verkligen hoppas den är fin i verkligheten oxå! (har ju bara sett den på bild)

image322

Försökte mig på ett kort från broschyren..vad tycks? Får den godkänt?!

Precis innan besöket på Sängjätten hade jag köpt oss nya påslakan..det komiska var att det är är precis samma som dom bäddat med på bilden:-)

image323

Jag tycker det är sååå kul att handla påslakan! Vet inte varför..är bara en last jag har!

Igår besökte jag även Ullared och handlade lite..dock inte så mycket till hemmet..fanns inte mycket som föll mig i smaken. Det märktes att det är precis efter jul. Dels höll dom på att plocka upp nya grejer sen var det INGET folk!! Har aldrig varit på Ullared när det varit så lite folk..Nu kunde man gå helt själv på en avdelning! Var jätte skönt:-)
Handlade ett par lampskärmar som jag troligtvis ska ha på nattduksborden.

image324

Precis samma tyg som jag tänkt ha i gardinen och på kuddar!

Vill även ha denna fåtölj med tillhörande fotpall..

image325

Finns även i blå..men kanske blir lite mycket..Eller??

image326

Nu ska bara tapeterna bestämmas..lutar väl åt att det blir nån ljus färg..och förhoppningsvis kommer det bli lika fint som det är i mitt huvud:-)

Kommentarer
Postat av: elin

Mkt fin säng! Den ser ut som den vi har ungefär, fast våran är nog högre..

2008-01-10 @ 18:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0