Pysselsugen:-)

Nu när sovrummet äntligen börjar bli färdigt har lusten att pyssla och dona sakta smygit sig på igen. Innan har den legat på is då jag inte haft någon inspiration eftersom rummen ser ut som dom gör..men nu är det betydligt roligare när rummet är så fräscht!
Häromdagen var jag ledig från jobbet, då passade jag på att fixa lite. Jag var blandannat nere på "Inne" butiken och beställde mörkläggande rullgardiner. Egentligen tycker jag inte det är så fint med rullgardiner..men det är ett nödvändigt ont i detta sovrum..är mycket ljust annars..går ju inte när man ska sova! Jag tittade även efter tyg att ha på "rullisarna" där inne. Jag ska låta sy upp dessa då vi ska ha lite special "trix" ..eftersom vi har nya fönster känns det inte speciellt lockande att börja spika massa hål i dom! Istället ska vi sätta upp en skena och fästa gardinerna med kardborre...lite svårt att beskriva..men men..Hoppas på att det blir en bra lösning:-)

Hittade även ett fint kuddöverdrag på mitt besök där..

image452

Stämmer in på hur jag känner när jag kommer in i det nya sovrummet. Harmoni..

Jag var även på jakt efter några krukor att ha i fönstret. Eftersom sängen nu är lite högre än vad vi tänkt var det tvunget att va ganska rejäla och höga krukor så dom skulle synas. Hittade ett par som jag piffade upp lite..

image453

Ser nu att mina "hjärtan" av murgrönan inte blev så lika..måste åtgärdas:-)

Nu är nästa projekt att få in garderober i sovrummet. Vi gjorde ett tappert försök igår jag och Crille. Åkte till IKEA i Linköping, hade med oss kärra och allt..men efter att vi bestämt oss för vilka garderober det skulle bli visade det dig att dom stommarna vi ville ha inte fanns på lager!! Skulle troligtvis komma in dagen därpå..men vad hjälper det oss??!! Så då sprack det! Typiskt! Får vi vänta på att vi kan ta oss dit igen..men resan var inte helt meningslös, lämnade tillbaka lite panel och köpte en dörr på K-rauta oxå!

Nu när man ser hur fint ett rum kan bli får man ännu mer lust att bli klar med flera rum som kan kan pyssla med!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Fina saker :)

2008-05-17 @ 09:24:26
URL: http://Angelicahl.blogg.se
Postat av: matilda

vilken fin kudde!!

2008-05-17 @ 09:26:30
URL: http://www.dresslikeme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0