Sovrummet börjar ta form!

Nu är det inte långt kvar tills jag kan skriva att sovrummet är klart:-) Det som återstår är att måla några lister, fylla igen några hål med spackel och lite annat finlir..För min del är det inredningen som måste göras! Men jag vill inte börja förräns allt det ovanstående är klart..sen har vi dock ett litet problem..sängen är lite för hög..vi visste att den skulle vara lite högre än fönsterkarmen men inte så hög som den blev..kanske måste kapa av benen..

image447

Ser det konstigt ut? Eller vad tycker ni? Kanske bara är vi som är lite petiga..utifrån syns det inget..(listerna runt fönstret ska ju givetvis målas vita)

image448

I hörnet ska det stå en mysfåtölj..sen ska gardiner upp!

image449

Kunde inte hålla mig..var tvungen att bädda spjälsängen:-)

image450

image451

Tänk att våran lille bebbe ska sova här! Den lille har fått samma påslakanset som sina föräldrar! (ska få ett spjälskydd oxå) Jag som är sååå tokig i påslakan är ju tvungen att köpa även till denna lilla säng:-)

I veckan ska vi åka och handla garderober. Ska bli helt underbart att få lägga in våra kläder i en fräsch garderob! I dagsläget ligger det huller och buller i små korgar..kläder överallt med andra ord! Det ska vi ändra på..nu är det ordning oh reda som gäller framöver! Så skönt att  det i hela det här rummet bara är fräscha, nya saker..inget skräp kommer in här inte:-) Och sängarna är helt underbara!! Var längesedan vi sov så här gott:-)

Kommentarer
Postat av: emmelie

Gud vad fint det blir! Ni ska vara sååå nöjda!
Kram Mli

2008-05-12 @ 21:47:33
Postat av: Elin

Vad fint det blir! Tycker inte att det gör något att sängen är lite hög... Sååå hög är den inte!

Ååå att du vågar bädda spälisen. Då går vattnet inatt, det vet du va?? :-D

2008-05-12 @ 21:52:29
Postat av: Sofia

HELT UNDERBART, verkligen :)

2008-05-13 @ 08:46:24
Postat av: melina

herregud vad fint det blev!! lite över förväntan :)
jag vill att bebisen ska ploppa ut nu!

2008-05-13 @ 13:19:18
Postat av: Anonym

Shit vad fint ni får det!
Nä, jag tycker inte ni behöver kapa några ben eller annat. Det ser bra ut och dessutom kanske ni känner att det är lite insynsskyddande när ni vant er :)

2008-05-14 @ 16:40:30
URL: http://pikkadollen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0