En mycket givande dag!

Dagen började med att kaklaren kom redan halv åtta på morgonen..knappt att jag och Leo gått upp ur sängen:-) Då  satte han igång med den resterande kaklingen i badrummet..eftersom det väsnades ganska mycket tog jag med mig lillemannen på en långpromenad runt Svartån. Mycket mysigt faktiskt. Hann precis hem innan ovädret satte fart! När vi kom hem hade svärfar dykt upp och lite senare kom även min bror. Tanken var att de skulle göra klart det sista på gaveln men då det var sånt oväder fick de börja inomhus istället:-)

Efter lunch var det dax för mig och Leo att gå på '"föräldrautbildning" nere på BVC. Alltid lika kul att träffa de andra "morsorna":-) När vi kom hem igen hade bygget gått riktigt bra..muraren hade lämnat oss med ett nästintill färdigt badrum! Ska bara fogas nu!!! Och det görs redan imorrn!

Så här ser det ut nu:





Imorrn blir det förhoppningvis klart! Känns helt konstigt att skriva det..klart?! Som vi väntat..men Chrille sitter och monterar ihop inredningen nu så det börjar verkligen närma sig slutet:-)

Även för grabbarna hade det gått bra..de hann med att sätta panel i taket i de båda smårummen..





Underbar färg va?!

Även det gröna rummet fick panel..och en dörr bortriven:-)






De hade även hunnit med att göra klart all läkt på gaveln under ett uppehåll med regn:-)





Även detta känns konstigt att skriva..men den här gaveln är KLAR!!!! Nu återstår bara tre till:-)

Veckan har med andra ord börjat mycket bra! Känns som en bra fortsättning oxå..Leo är helt underbar att umgås med nu. Har börjat skratta "riktigt bebisskratt". Fick ett sådant i Lördags när jag och Chrille busade med honom i våran säng..han typ kiknade av skratt..och jag o Chrille bara smälte! Vi älskar honom så! Det händer verkligen massa i hans utveckling nu..märks att han börjar bli äldre och lär sig mer färdigheter varje dag som går.

Nu ska jag kolla hur det går för Chrille med monteringen..inga utbrott än sålänge:-) Själv ska jag fundera på om jag orkar gå upp och börja kvistmåla taken..hmm..frågan är om jag gör det idag..kanske imorrn istället..fast det vore ju skönt om det blev klart..skulle man kunna börja måla vitt imorrn!

Kommentarer
Postat av: Sara Gunnstam

Kul att ni kommit så långt. Verkligen fint kakel! Det måste vara sååå svårt att välja när man står där i butiken? Men ni har lyckats =)

Kram Sara

2008-11-10 @ 20:45:00
Postat av: Anonym

Tack Sara! Vad kul att du kommenterade! Ja, det var skitsvårt att välja kakel..men hoppas det blir bra i slutändan! Hur går det mer erat husletande då? Kram

2008-11-10 @ 21:47:22
Postat av: Jossan

Åhh vad fint allt blir, vad mycket ni har hunnit. Måste känns så himla skönt:) Nu längtar man bara mer efter ett eget hus ju!! Ses imorgon!Kram jossan- en utav "morsorna" ;)

2008-11-10 @ 22:12:36
Postat av: Jossan

Åhh vad fint allt blir, vad mycket ni har hunnit. Måste känns så himla skönt:) Nu längtar man bara mer efter ett eget hus ju!! Ses imorgon!Kram jossan- en utav "morsorna" ;)

2008-11-10 @ 22:14:28
Postat av: Jossan

Åhh vad fint allt blir, vad mycket ni har hunnit. Måste känns så himla skönt:) Nu längtar man bara mer efter ett eget hus ju!! Ses imorgon!Kram jossan- en utav "morsorna"

2008-11-10 @ 22:15:38
Postat av: Jossan

Åhh vad fint allt blir, vad mycket ni har hunnit. Måste känns så himla skönt:) Nu längtar man bara mer efter ett eget hus ju!! Ses imorgon!Kram jossan- en utav "morsorna"

2008-11-10 @ 22:15:42
Postat av: Sara Gunnstam

Vi har lagt husletandet på is.. vi ska däremot flytta till en annan lägenhet, på Lilla Sveagatan. Vi ska hyra undervåningen på ett ljusblått hus, så det blir ju NÄSTAN som eget. Det är ju trädgård och man kan ha bilen utanför osv. ska bli jätteskönt att få ett extrarum också!



2008-11-11 @ 09:00:22
Postat av: rebecca tapper

hej stumpan vad fint det blir. själv har jag redan börjat med jul sök och jul städ. det är mycket som ska göras men jag har ju alltid tid med lite fika med dig.

pöss

2008-11-11 @ 09:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0