Deprimerad...

Åh snart får jag panik! Tänk att allt ska ta sån fruktansvärd tid!!!!!! För tillfället väntar vi på elektriker och murare..men dom har ingen tid för oss just nu.. Åh!!!! Känns som om vi ALDRIG kommer att bli klara med övervåningen..
Just nu är jag inne i en tråkig period..huset känns inte bra att vara hemma i..man ser bara allt som måste göras..trivs inte alls hemma för tillfället..och jag som annars tycker det är mysigt att bara vara hemma o kanske städa o dona lite..men nu gör jag allt för att slippa vara här:-) Men då har vi ett problem till..vår lille son har kommit in i en fas så han inte tycker om att ligga i vagnen..bara för att sova..men annars duger den inte..helst vill han bli buren på! Det är likadant hemma..väldigt "mammig"..kräver uppmärksamhet hela tiden! (har läst i en bok och det beteende han har är tydligen vanligt vid 19 veckors ålder)

Jag är evigt tacksam för all hjälp vi fått och får..men ibland önskar man att man hade massa pengar så man kunde anlita snickare som  var här dagtid och bara röjde:-) Stackars Crille har ju häcken full på sitt jobb så han hinner inte göra nåt hemma..och det gör ju även honom frustrerad..han vill men hinner inte! Näe..just nu är det inte mycket som känns bra..saken blir ju knappast bättre när man kommer hem till folk som har så fint hemma..jag skulle också vilja ta hem folk..är ju sån som person, öppen och tycker om att fixa och anordna tillställningar o liknande..men just nu känns det som om mitt hem begränsar mig..tillexempel är jag med i en föräldragrupp nu..vi kommer att träffas lite ibland..och jag skulle gärna bjuda in dom till mig..men hur kul är det? och hur praktiskt? småbarn i den här miljön??

Tänk vad livet inte blir som man tänkt sig..min dröm har sen länge varit att få inreda ett barnrum..att när man visste könet på barnet kunde man göra så fint..nu känns det som om man har massa saker som bara ligger i banankartonger här hemma..stackars Leo har inte ens en garderon..hans kläder ligger ihopslängda i en korg i hallen:-) Och tyvärr kommer ju inte hans rum bli så stort så det kommer ändå inte bli som man tänkt sig ett killrum..förlåt att jag tjatar..men jag är fruktansvärt less på detta liv..känns som om jag bara väntar på att tiden ska gå så vi kan bli någorlunda klara..tyvärr blir ju tiden med Leo drabbad då..tar inte vara på hans tid som liten bebis..

På kvällarna, innan insomning, ligger jag ofta och tänker på hurvida vi gjorde rätt med husköpet eller inte..asså vi kunde nog aldrig ana att allt skulle ta sån tid..visserligen har vi påbörjat saker som vi inte tänkt från början..typ panel och fönster..och nu känns det som om det är försent att ångra sig..jag trivs i området..nära staden men oxå naturen..men det känns inte som om jag kommer hem när jag kliver innanför dörren..känns inte som mitt med dom gula och gröna väggarna, fönster utan gardiner...kök utan luckor..saknar ofta lägenheten på Falkgatan..där trivdes jag verkligen! Det är nog det enda stället som verkligen kännts som MITT hem..fast det var det ju inte..hyrde ju bara..
Ja, allt har ju sina fördelar och nackdelar..nu har vi ju trädgård:-)

Hoppas verkligen hantverkarna hör av sig denna vecka..annars går väl ännu en vecka utan att nåt blir gjort..(som sagt, jag är oerhört tacksam för den hjälp vi får)..men dom har ju oxå ett eget liv..

BLÄ!!!! ska nog gå och dra täcket över huvudet och åter igen ligga och grubbla på allt:-) Var och beställde lite fina grejer hos en tjej idag..kommer om två veckor..men även dom kommer väl hamna i banankartonger i källaren..

Har köpt världens kanske onödigaste pryl..



Ett stryköverdrag från Nyblom..vårat innan var så fult..kanske blir det roligare att stryka nu?!



Kan ju hända att man får oväntat besök och att strykbrädan står framme:-) (skämt)..

Hoppas morgondagen känns bättre..nu är jag sååå trött..har varit i Linköping hela dagen med några andra morsor från mammagruppen..fullt sjå att ta hand om min lille prins som vägrade att ligga i vagnen!!!

Kommentarer
Postat av: Melina

Lilla familjen!

jag tycker ni gjorde helt rätt med husköpet. allt kommer alltid att ha sina dalar, men tänk sen när allt är klart. då kommer du vara jättenöjd :)

2008-10-22 @ 21:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0