Dop!

Idag har vi haft dop för vår lille plutt! Dagen blev jättelyckad..Leo var jättesnäll i kyrkan, skrek bara till lite när han fick kallt vatten på huvudet..sen somnade han:-) Vi var lite nervösa innan eftersom han var lite tröttgnällig precis innan vi skulle göra entrè..men skötte sig exemplariskt under hela ceremonin! Han lyder mamma, hade sagt åt honom på morgonen att han skulle vara en snäll kille och det var han. Duktig kille som gör som mamma säger:-)

Då jag väntar på kort från mästerfotografen Kristin finns det ännu inga kort från kyrkan..(jag hade bett henne att fota så mycket som möjligt då vi själva inte hade möjlighet att göra detta!)..så istället tänkte jag bjuda på lite kort från festen,dukningen och alla fina presenter lillpojken fick:-)

Dagen började med att Leo fick ett bad och blev vattenkammad av pappa:-)




Fikat serverades i församlingshemmet i Tranås..dukningen gjorde mamma och jag kvällen innan..





Det bjöds på smörgåstårta och mormors underbara marängtårta..

Huvudpersonen var i sitt "esse" hela eftermiddagen..här i morbror Daniels knä..



Men efter ett tag blev han trött..då fick han sova en liten stund..



Familjen Johansson/ Ekdahl fastnade visst på bild..



Även far & son..



Tack vare all hjälp vi fick så kunde vi slappna av och sitta och prata med alla gästerna..fångade nog nästan alla på bild..men då jag inte vet om alla uppskattar att ligga ute på nätet skippar jag att publisera några av dessa kort:-)

Mina syskon har nog inget emot att bli "utvisade" på Internet..det får dom bjuda på:-)



Däremot kan jag visa kort på alla fina presenter som Leo fick.-)

Här ligger han och kikar på en del av presenterna..



Fick en bil som var tvungen att provköras..dock är han nog lite liten än för att förstå vad det är..var i nuläget mer pappan i familjen som tyckte den var kul att leka med:-) Men snart kommer dom kunna leka ihop!



Han fick massa fina och användbara presenter..

Dessa bokstäver ÄLSKAR jag..har länge tänkt att beställa sådana..men då hans rum inte står klart ännu har jag avvaktat..och det var ju tur nu! Fick dubbel uppsätning av två olika sällskap...men i olika storlekar..så det får bli en på dörren och en i rummet:-) Ingen kommer ta miste på vem som bor där:-)



Fick även dubbeluppsättning av ett påslakanset..men dom kommer jag nog bara byta färg på..(känns som om folk vet vad Leo vill ha:-)

Presenter..











Superbra grejer! Leo tackar alla som gjorde denna dag minnesvärd och jättebra:-) Han säger även extra tack till systrarna Johansson som sjöng så vacker sång i kyrkan..så ljuvt att han somnade:-)

De fick varsin liten gåva för sin insats..



Nehe..nu är jag trött efter en hektisk men lyckad dag! Nu ska jag och Crille varva ner och bara slötitta på TV:-) Leo somnade som en stock..är inte van vid sådan uppståndelse som det varit idag:-) Men super TACK till alla som förgyllde denna dag! 

(Kort från kyrkan kommer i ett senare inlägg..)

Kram på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0