För tidig doppresent:-)

Om två veckor ska vår lille grabb döpas..ska bli kul faktiskt..mycket förberedelser..men det tycker jag är ganska roligt att ha att göra med..hoppas nu bara på att han sköter sig och inte får en skrikattack under ceremonin:-)

Vi ville ge honom en liten present..så jag fick tag i en liten gullig fåtölj som han ska ha på sitt rum (när nu det står klart?!)..Tyget köpte jag själv och så här blev resultatet..



Leo var ju tvungen att provsitta..









Efter att hämtat denna fåtölj åkte vi till Leos kusiner och hälsade på. Trevligt! Sen när vi kom hem började Crille kvistmåla badrumstaket..nu måste vi sätta fart med allt målande..men tar ju sån tid..svårt att hinna med när man har lillemannen att ta hand om! Men imorrn har vi bestämt att jag ska åka med ett par kompisar till Linköping för att shoppa lite så ska Crille få styra upp allt här hemma!! Typ måla taket, panelen..ta hand om utemölerna..lite trix med andra ord:-)
Vi började förbereda lite redan idag, typ tog in alla dynor från altanen..för nu räknar vi med att vintern närmar sig! Då måste man vara förbereddd:-)

Leo blev trött på vårat fixande så han slocknade..



Nu är det snart kväll..då är det badning av lillkillen som gäller..vi ska även prova att ge honom lite gröt för första gången! Är ju trots allt fyra månader på tisdag..och gröten är rekommenderad från den åldern..så vi tjuvstartar bara några dagar:-) Hoppas han gillar det!

Här kommer ett kort från premiären:



Han åt upp hela smakportionen!

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha! Vad kul det ser ut med fåtöljen. På den översta bilden ser den ut som en normalstor lixom..:)



Oj, han gillade gröt han! Hoppas han inte får ont i magen nu när han åt så mycket... Eira fick bara en sked första dagen...:) Men jag är en snål mor!

2008-10-04 @ 21:51:29
URL: http://elinsunderverk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0