"När katten är borta dansar råttorna på bordet:-)"

Igår var jag och Leo hos Josefine hela eftermiddagen. Svärfar och bror har varit flitiga och arbetat två dagar i rad! (Tackar och bugar!) De kommer även idag och ska försöka göra klart ena sidan på panelen..mycket tidskrävande..I vilket fall som helst, igår när vi kom hem möttes jag av denna syn när jag klev in på trädgården..



Brorsan hade tagit motorsågen och klyvt vårat äppelträd! Först tänkte jag att det kunde blåst ner..men kände att det inte riktigt stämde då det inte varit sånna vindar! Men sen såg jag motorsågen ligga brevid och anade då misstankar:-) Gick bort till grabbarna och frågade vad som hänt.."vadå"? sa Danne..Crille sa att vi skulle göra det! Skickade iväg ett mess till Crille och frågade vad som hänt med vårat äppelträd.."va?" fick jag till svar! Haha, han hade inte gett några klartecken utan Danne hade tagit saken i egna händer! Vi har visserligen pratat om att detta träd skulle väck..men jag har varit lite skeptisk då det är bra med fruktträd typ när barnen blir stora (ja, vi planerar att ge Leo syskon framöver)..men Crille vill ha pool så då måste det väck för att ge yta:-) Så nu är det gjort och denna gång hade jag inget att säga till om:-)

Annars står fortfarande att färdigställa panelen på schemat..



Går fort när bara en arbetskraft jobbar! Haha..snackar i telefon:-)



Duktiga svärfar ligger i vilket fall i:-)


Kommentarer
Postat av: David

About time :) Hatade det där trädet varje gång jag skulle klippa gräset

2008-10-29 @ 12:41:41
Postat av: Daniel

My point exactly.

2008-10-29 @ 14:13:51
Postat av: Melina

Jättebra initiativ danne! det finns ju en massa andra både äppel- päron- och plommonträd kvar till barnen! :)

2008-10-31 @ 11:24:42
Postat av: Jossan

Hej hej! tack för igår! Är fortfarande helt såld!! Jag måste dit snart igen haha! Kram på dig

2008-10-31 @ 13:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0