Över förväntan!

Klockan är ganska mycket och det är snart dax för sängen för min del..Leo sover sen länge..han har nu fått in en rutin att han alltid somnar runt 18.30-19.00..ganska skönt faktiskt att ha kvällarna "fria"..men det innebär oxå att han vaknar lite tidigare på morgonen..vid klockan sju ungefär börjar han bli pigg..men oftast orkar jag inte gå upp vid den tiden så jag kämpar med att få honom att somna om:-) Oftast lyckas jag, då kan vi sova fram till kl åtta, halv nio ungefär! Och det är verkligen sovmorgon för en småbarnsförälder:-) När han var mindre somnade han senare och vi kunde dra oss längre på morgonen..det är antingen eller..sena kvällar blir sovmorgon, tidigare läggning innebär tidiga mornar:-) Men i dagsläget är det till att hoppa upp på morgonen..vare sig man vill eller ej! (Därav min tidiga läggning)..Crille kollar på film..han är lite seg efter dagens slit..för vi har verkligen inte legat på latsidan idag...han och hans pappa har nästan gjort klart ena gaveln på huset! Återstår endast lite läkt o foder kring ett fönster..men vad fint det blir! Jag har haft en bild i huvudet hur jag tänkt mig resultatet..men måste säga att det blir mycket bättre! Eller vad tycker ni kära läsare? Jag vet att det är en del inne på denna blogg..men kommentarerna lyser med sin frånvaro! Skärpning!!! (Förstår dock att det ibland kan vara tråkigt att läsa mina inlägg när det på sista tiden varit typ likadana..bara på utsidan av huset)..Men snart hoppas jag kunna visa bilder på ett nyrenoverat badrum!!

Igår var kakelläggaren här och flytspacklade badrumsgolvet..jisses vilka projekt det är med ett badrum!





Roliga bilder va?!

Bjuder även på lite fasadbilder då vi blev så nöjda med resultatet..







Är supernöjd..krävs bara en målning till för att det ska bli perfekt:-)

Kommer ni ihåg hur det såg ut innan?..

Inget gjort..

.

Nya fönster..



Synd att det är den gaveln som syns minst..framsidan hade varit kul att varit färdig med:-) Så alla ser vårat slit..haha!

Nehe..nu lockar sängen..vill bara passa på att tacka Crilles föräldrar som spenderade hela dagen här hemma och hjälpe oss..farmor myste med Leo och putsade även  våra fönster:-) Och farfar var ju som sagt med Crille och fixade. TACK! och go`natt!

Kommentarer
Postat av: Ida & David

Guud så bedårande han är lille Leo :) En riktig liten godbit :) Åh så fint huset blir, ni är så duktiga! Hoppas vi får tillfälle att träffas snart, Kramar

2008-10-12 @ 22:10:28
URL: http://taipalensuu.se
Postat av: Sara Gunnstam

Hej Camilla! Vad ni kommit långt med huset! Det blir verkligen jättefint. Det måste vara en speciell känsla att ha gjort allt själv från grunden! Hoppas man får vara med om det någon gång =). Å lille mannen blir bara större! Vad söt han är!

Ha det bra KRAM Sara

2008-10-13 @ 11:38:48
Postat av: Camilla

Va kul med lite kommentarer:-) Ida och David, ni får väl komma in på en fika om ni har vägarna förbi..vi är oftast hemma och grejar:-)

Sara, kul att du kommenterade! Kul att du tycker det blir fint..men ligger mycket jobb bakom..hur går erat husletande då?



Kram på er:-) (fortsätt att kommentera..alltid lika kul!)

2008-10-13 @ 18:23:52
Postat av: Elin

FIIINT! Jag blir så avis på dig som snart slipper ha ett ful-rött hus...

2008-10-13 @ 18:39:08
URL: http://elinsunderverk.blogspot.com
Postat av: Sara Forsell

Hej Camilla!!



Vad fint det blir! Jag åkte förbi och kollade senast jag var i Tranås!!



Kram

2008-10-14 @ 19:18:10
Postat av: Camilla

Åh vad kul med alla kommentarer! Fortsätt så:-) (Sara, du kunde väl knackat på ?!)

2008-10-14 @ 22:17:49
Postat av: Melina

Det blir verkligen skitfint!! Ska hem och kolla på det nu i helgen, och skvätta lite vatten på leos huvud och läsa en dikt i kyrkan.. Lite nervöst :)

2008-10-14 @ 22:18:58
Postat av: Jossan

Hej hej på dig! Nu hittade jag allt hit:) genom sofias blogg. Gud vilket mysigt hus ni har, och vilket jobb ni lägger ner! Det blir superfint verkligen! Hoppas helgen är bra, här blir det en film nu. Är seeg! Vi ses på måndag morgon, pigg och glad haha. Kram Jossan

2008-10-18 @ 20:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0