Hösten är här: nu sätter vi igång igen!!

Nu anser jag att sommaren är slut och hösten närmar sig..vilket innebär att det är slut på ledigheten! Nu är det full fart mot ett färdigt badrum som gäller:-) Ska bli så mysigt att få ett badkar och en bastu nu när det blir allt kallare ute..först kan Leo och vi bada i badkaret sen kan han somna så mamma och pappa kan hoppa in i bastun:-)

Idag har mina tappra killar hållt igång igen! Själv fick jag bege mig iväg för att lille Leo ska slippa vara i allt oväsen..(att totalrenovera ett hus med en liten bebis är inte alltid det smidigaste..) färden gick idag till Linköping och IKEA.. och där var vi inte ensamna..tror hela Linköping med omnäjd var där..puh! Men vi stannade  några timmar så det skulle bli lite gjort hemma:-) Och det blev det! Dock var det inte så mycket synbara saker...var mycket förarbete..och det är ju det som tyvärr tar sån tid! Men det är skönt när det är gjort..då är det inte så lång tid kvar tills vi kan sätta igång. Dom hade sänkt tak, reglat upp väggar..gipsat..bland annat.

Det mest synbara var att de blev klara med panelen på huset!





Nu återstår bara läkt o foder runt fönstrerna..och den vita bryningen i mitten..sen så!

Det blev inte så mycket handlat för min del idag..(ändå går det åt massa pengar när man är väg, fattar inte det!) Nu väntar jag på höstens nyheter i butikerna. Det har ju varit mässa så nu kommer butikerna fyllas med massa nytt framöver! Jppi!! Hoppas rummet på övervåningen oxå snart kan stå klart så jag får PYSSLA!!! Kliar i fingrarna..speciellt nu när hösten närmar sig..sitta hemma invirad i en filt o tända ljus..så mysigt ju! Leo fick en mys pläd idag..



Våran son har kommit på att man kan stoppa in händerna i munnen..så nu har han förjämnan hela handen i munnen:-)

Nehe, nu är det nog läggdax för min del..imorrn är det söndag och då ska vi ta vilodag..vilket innebär ingen renovering! Sen kommer en ny vecka och då sätter vi igång igen:-)

Kommentarer
Postat av: melina

shit vad fint panelen blev!! och leo vet du redan vad jag tycker om,- världens finaste

2008-09-07 @ 00:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0