Beslutsångest!

Nu börjar det närma sig tapetsering av Leos lilla rum. Trodde jag hade bestämt mig då jag hittat en fin randig. Men fick idag reda på att det var en ganska krånlig variant att tapetsera..man skulle ha vattenbad eller vad det hette:-) Vet inte om min kära far är så sugen på att trixa med sånt! De tidigare tapeterna han satt upp har varit "easy up" så det har gått smidigt!

Hittade istället en helt ny kollektion. Den kom ut i dagarna så den är helt färsk:-) Det fanns en ganska fin med stjärnor! Men vill inte ha det på alla vägar så funderar på en fondvägg. Har tidigare varit väldigt anti fondväggar..eller det kan vara fint hos andra men jag vill inte ha det! Men så kände jag att i ett barnrum kan man våga lite och blanda alla möjliga kulörer och mönster!

Men så är det färg..finns både ljusblått och mörkblått..





Funderar på att ta en vägg med stjärnor och de andra väggarna med de randiga som passar till. (fast jag vill ha ränderna på höjden i sådana fall) Helst hade jag kanske velat ha mindre ränder eller helt enfärgade men det var skitsvårt att hitta en kulör som passade dessa! Det roliga är att det finns passande tyg till båda alternativen. Antingen ljusblått med stjärnor eller mörkblått. Kan man ju ha en gardin i detta tyg så kommer stjärnorna igen:-)



Spontant var min första känsla att jag ville ha mörkblått. Passar ju bäst till fåtöljen och den andra inredningen han har. Men tror faktiskt det kommer bli lite mörkt..eller??
Kanke att det ljusa är lite mysigare till en liten kille? Mörkblått kanske är för större killar?!! Man kan ju ha lite mörkblåa detaljer istället så det inte blir för "mesigt"..haha! Veligt värre!!!





Har ju inhandlat en sittbänk från Mio Möbler med små lekådor i. Givetvis finns även dessa i ljust eller mörkt blå..



Har faktiskt den mörka hemma..gillade inte färgen riktigt..lite turkostblå! Så det lutar ju ännu mer till den ljusa och de ljusa tapeterna:-)

Vad tycker ni kära läsare??!!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Herregud vad du VELAR;) Jag tycker det ljusblåa är finast, som sagt med det mörka kan nog rummet kännas mindre liksom... lycka till:)

2009-04-08 @ 21:27:04
Postat av: Anonym

Jättefina båda två Camilla, men som sagt rummet är ju inte så stort så jag skulle nog satsat på den ljusa färgen. Sen är det ju även lite extra gulligt med den när han är liten :)

Kramis

2009-04-08 @ 21:38:53
Postat av: cathrin

Håller med båda tidigare talare... ett litet rum gör sig bättre i ljusa färger! Jag hade tagit den ljusa, men de är båda VÄLDIGT fina...

Hoppas allt är bra med er alla 3.

Kram.

2009-04-08 @ 21:55:42
Postat av: Jennie

Hej vad du fixar och trixar =) Fint blir det i alla fall JAg tycker du ska ta det mörka de var jätte fint, du kommer säkert ändå ha rätt mycket ljusa saker i rummet. Men det blir fint vilket som Kram

2009-04-09 @ 11:45:19
Postat av: Therese

Va fint ni gör det! Vet inte om du vet vem jag är, men jag vet vem du är =), tycker mycket om att läsa din blogg. Jag skulle nog satsa på den ljusa, den känns mycket "varmare" och mer "ombonande".

2009-04-09 @ 17:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0