Påskhelg:-)

Idag är det påskafton och det bjuds på underbart väder! Det gillas:-) Crille och Leo har åkt iväg till svärföräldrarnas sommarstuga i Blåvik. Jag valde att stanna hemma, hade lite att fixa med sen ska jag ut på lite partaj ikväll så det hade blivit lite stressigt. Men ska träffa dom imorgon på grillning. På måndag ska vi till min mormor och morfar så alla hinns med:-) Vill passa på att önska Glad Påsk till mina kära syskon som är ute och reser. Även alla andra jag känner får en hälsning..



Igår hann vi med massor! Började dagen med att rensa ut allt på altanen. Ställde ut utemöblerna och gjorde iordning invändigt. Känns som om man städade bort vintern:-)



Ska fixa iordning det sista idag..

Leo fick sitta ute i det fina vädret och kolla på medans mamma och pappa städade!



Påskharen var lite tidig till oss, kom redan på Långfredagen..Leo fick ett påskägg av sin mormor! Två små söta böcker som uppskattades mycket!



När vi var klara med altanen åkte vi iväg till Linköping. Vi var bjudna till ett par kompisar i Mantorp på kvällen så vi tog ärenden vi hade i Linköping innan vi begav oss dit. Köpte en barnstol på IKEA som vi ska ha på altanen. Bra med en extra när det kommer små på besök sen slipper vi bära ut våran vi har sen innan varje gång vi sitter ute:-) Förhoppningsvis kommer vi tillbringa mycket tid ute nu framöver!

Kvällen hos Jeppe och Kinis blev mycket lyckad! Som alltid! Man känner sig alltid lika välkommen dit:-) Började med att sitta ute och snacka lite medans Jeppe grillade köttet..















Vi bjöds på på underbart god mat. Grillad kyckling med klyftpotatis och tillbehör. Mumsigt värre:-) Det var grillpermiär för våran del! Blev kvar hos dom fram till midnatt då Leo vaknade till lite..då passade vi på att göra honom iordning för bilfärden hem. Somnade om i bilen igen. Perfekt litet barn vi har, kan somna borta utan problem och jättesnäll hela vägen hem i bilen:-)

Nu måste jag ta tag i alla måsten här hemma..helst skulle jag bara vilja sitta i solen och njuta..men det har jag inte ro till! Ikväll är det party med gamla goda vänner. Var längesedan vi träffades allihoppa! Ska bli trevligt! Många av oss har barn så vi är inte vana vid alkolhaltigadrycker längre..kommer nog bli livat värre:-)

Ha en forsatt trevlig påskhelg!


Kommentarer
Postat av: Kristin

Hej!

Mycket trevligt o ha er här igår. Många härliga skratt! Mysigt.

Ni glömde Leos haklapp, tar med den nästa gång.

Kram kram Kinis

2009-04-11 @ 18:33:41
Postat av: Melina

hej syster!

tackar for halsningen och halsar tillbaka! :)

nu ar vi i vietnam och det ar verkligen varldens konstigaste land. haha.

ser att bade leo och huset vaxer och blir storre! verkligen kul att se bider pa leo, jag saknar honom!

puss

2009-05-03 @ 10:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0