Resultatet av dagen!

Idag har det varit action här hemma:-) På morgonen kom pappsen och började med tapetseringen  av Leos rum. Tyvärr tog det längre tid än beräknat då det är svåra ytor att jobba i. Pappa är inte vrålung längre så att sitta på knä och jobba är inte lika smärtfritt som förr:-) Förlåt pappa men du förstår vad jag menar:-) Sen var tapeten inte den lättaste att jobba med, var inga "easy up"..men han hann långt ändå..ska göra klart det sista imorrn!







Känner mig riktigt nöjd med valet av tapet. Blir en svag ljusblå nyans i rummet. Sen kommer fondväggen med stjärnor liva upp rummet! Ska bli kul att se om det blir lika bra som jag tänkt imorgon:-)

Även svärfar har varit här idag. Hans uppgift var att riva bröstpanelen i trappen..





Det byggdes upp en ställning för att komma åt..







Det jag gillar med panelskivan är att man ser ett resultat snabbt. En skiva gör så mycket! Nu har vi inga fler skivor så det måste inhandlas på fredagstrippen till Linköping!

Sen är det fönsterbyte i trappen som gäller..tycker det är lite skumt när de står på bara en planka..fönster är ju inte lätta..men det ska väl grabbarna grus klara av:-)

Jag och Leo har varit i Örjestorp (hos mormor och morfar) medan grabbarna jobbade här hemma. Så nu är prinsens gardiner sydda!

Imorgon får jag förhoppningsvis pyssla lite..




Kommentarer
Postat av: Sophia

Var fan hittar man dessa händiga och snygga män camilla?:) Kommer bli jätte fint vit träpanel är ju rena ögongodiset! Ska vi ta en tur till Anna på lördag? Kram Sophia

2009-04-22 @ 08:38:46
Postat av: Kristin

Hej Camilla! Vad roligt att rummet äntligen är på gång, förstår att det kliar i dina fingrar nu :)

Kul att se att ni snart är klara med övervåningen. Det blir kanon fint överallt. Ni är så duktiga!

Kramis

2009-04-22 @ 09:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0