Drömmer mig bort lite..

Igår var jag och lånade hem en tapetbok med en helt ny kollektion. Precis i min smak! Kommer nog välja några av dessa till de rummen som återstår att renovera. På tur står vardagsrummet här hemma. I kollektionen fanns det massa fina rutiga och randiga. Jättefina, men tror inte dom passar sig så bra i ett relativt stort vardagsrum. Kanske bättre i ett mindre rum eller hall..men det fanns en ganska bredrandig variant som vi är lite sugna på här hemma! Går i ljusa färger (såklart!). Tror det skulle vara ganska fint och passar till mycket tyger. I ett vardagsrum har man ju oftast gardiner och kuddar i soffor och så, därför vill jag inte ha för mycket mönster på väggarna. Det får inte bli för rörigt:-)

Den första, bredrandiga, blir det kanske..



Sen har jag lite funderingar kring att göra något, för mig, galet! Är inte överförtjust i fondväggar men har funderat lite och KANSKE ska jag tapetsera ett hörn i våran hall i nån tutig variant:-) Resten av väggarna får i sådana fall bli hlt neutrala.  Har ju en fin korgfåtölj i ett hörn nu så det kanske skulle vara lite fint att "framhäva" den?? Eller är jag helt galen??!!

Hittade även en fin tapet som jag skulle vilja ha i vårat kök sen när det är dax att renovera detta..



Denna rutiga tyckte jag var fin. Tanken är att vi ska ha vit panel på lite mer en halva väggarna, så det skulle i sådana fall bara bli lite av den övre delen som skulle tapetseras. Fastnade för att det var liiiiite blåa ränder i denna. Kan faktiskt vara kul med liiiite färg här hemma! Skulle man ju kunna ha  mörkblå detaljer såsom kökshandukar och grytlappar som livar upp mitt annars beigevita hem:-)

Är även kul att det är en helt ny kollektion. Troligtvis ska inte alla tapetsera om nu så man får chansen att vara lite "före"! Haha!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Jo färgerna känner jag igen ;) hehe. Tror det kommer bli jättefint så som era tankar går just nu.

Ska bli spännande och se vad ni bestämmer er för sen. Puss och kram.

2009-08-11 @ 17:07:52
Postat av: Sophia

Fy fan rent ut sagt vilka snygga tapeter det fanns i dessa kataloger! Jag blir helt vild och det kliar i fingrarna nu:) Dem blädrar vi i på tordag! Tack Camilla för att du gjort så att jag kommer ligga sömnlös i natt:) Puss

2009-08-11 @ 17:48:24
Postat av: cathrin

Nu var det läääängesen jag var här inne så det fanns lite att "ta igen" i läsväg.....

Visst är tapeterna sååååå läckra, jag hade tapetkartan hemma för nån vecka sen, finns en som skulle vara SKITSNYGG i min lille sons rum!

Gissa vilken... hehe

Hörde att katalogen går hett i husen nu, det är lite synd att utbudet inte är större på den stilen.

Hoppas allt är bra med er annars, (det blir såå fint hemma hos er, duktig man du har =))!

Kramar.

2009-08-11 @ 19:43:37
Postat av: cathrin

Glömde säga att jag menar den blå-vit-röd randiga tapeten.... titta på den, så fin i ett pojkrum. Vad tror du om det?

2009-08-11 @ 19:46:15
Postat av: Daniel

Annars kan ju jag välja, om ni har svårt för att bestämma er alltså. Vad tror du om tigerrandigt eller kanske gräsklippar-gul? ;)

2009-08-12 @ 00:03:16
Postat av: Sara Gunnstam

Hej Camilla

Vilka fina tapeter du har hittat! Den rutiga var verkligen i min smak också! Kul att ni kommit så långa att ni får göra finliret =)

Kram

2009-08-12 @ 09:54:03
Postat av: Camilla

Åh va kul med lite kommentarer! Blir mycket roligare att blogga då:-) Visst är tapeterna helt underbara?!



Kinis: jag hoppas verkligen det blir så fint som jag föreställer mig! Synd bara att det tar sååå lång tid allt..man hinner ju tröttna efter varven..(kul att du tagit upp ditt bloggande igen!)



Sophia: Tack för de goda råden du gav mig idag. Tror bestämt vi satsar på det:-)



Cathrin: Kul att du lämnade ett avtryck här! Håller helt med att den blå/röd randiga skulle passa perfekt i ett pojkrum. Fanns många fina blåa tycker jag! Lite synd att jag hunnit göra Leos rum..



Danne: Tror vi avstår din hjälp:-)



Sara: Kul att du kikade in! Tyvärr har vi inte kommit till finliret ännu..det är bara jag som går lite i förväg! Måste få göra lite roligt mellan varven oxå! Annars tröttnar man snabbt..



2009-08-12 @ 21:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0