Pyssel och ljus i regnet!

Regnet bara öser ner..har gjort det de senaste timmarna..men jag tycker det är lite mysigt! Och praktiskt då man måste vara inomhus och får lite gjort! Jag har rensat ur både min och Leos garberob, tvättat, plockat lite bland papper och pysslat med två hyllpan som äntligen är färdigmålade!! Har nu tänt lite ljus och fått det lite mysigt!



Häromdagen var även elektrikern här och fixade med all el i trappen. Nu har vi äntligen fått upp alla taklampor och uttag!



Skönt med lite ljus i höstmörkret:-)

Har även ett dilemma..har ju ett fönster väldigt högt upp i trappen som jag gärna vill ha lampor i. Elektrikern var så fiffig att han fixade utTag i smygen så kan vi ha ljus där. Tänder och släcker gör vi från vägguttaget. Jättesmidigt:-) Men vet ej vilka lampskärmar jag ska ha..det krävs ganska små då fönstret inte är högt..har två vita sen innan men vill gärna "piffa" till det med lite mönster och färg. Lånade hem en beigerutig idag..men vet ej om den kanske ser stor och klumpig ut??
Vad tycks? (den till vänster är den rutiga)



Blir finare med beiget och mönstrat eftersom jag nu valt att inte ha några gardiner som jag först var inne på! Sen blir det några fina krukor med växter i mitten:-) Men skulle vilja hitta lite mindre skärmar..men det verkar ju inte finnas!

Satte även upp min morsdagpresent jag fick..mina "Capre Diem" bokstäver!



Nu fångar vi dagen varje gång vi går upp på morgonen och går ner från sovrummet:-)


Kommentarer
Postat av: Kristin

Fint gumman. Vad duktiga ni är som kämpat så. Tycker nog den mindre lampskärmen passar in bättre. Men båda är fina, så det där löser du nog.



Kram kram

2009-08-22 @ 00:33:37
Postat av: Camilla

Ja det har varit mycket tidskrävande..men nu kommer ju det roliga, att få pyssla:-) Har nog bestämt mig för de små skärmarna till att börja med. Sen får man väl hålla utkik nu till hösten när alla nyheter kommer in!

2009-08-22 @ 08:09:21
Postat av: Anonym

Jättefint allting! Lägger oxå min röst på den lilla lampskärmen!

2009-08-22 @ 09:45:32
Postat av: Daniel

Följer strömmen, även jag säger den lilla :)

2009-08-22 @ 13:55:30
Postat av: Elin

Vad fint det blir! Du är så duktig på sånt där :)



2009-08-22 @ 14:51:35
URL: http://elinsunderverk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0