Tack IKEA katalogen för lite ny inspiration!

Har haft både blogg och inredningstorka..tror det är den förbannade trappen som tagit musten ur mig..orkar lixom inte mer! Ser INGET slut på den ännu..trots att det egentligen börjar närma sig slutet. Men det är så många olika moment kvar att slutföra..mem imorrn kommer elektrikern och då kommer en del iallafall bli klart:-)

Annars har mina dagar mest bestått av mys med Leo (såklart) och ett evigt målande!! Håller nu på att måla vita konsoler och hyllpan..INTE min grej..gillar inte att måla små pilliga ytor..vill ha STORA och SNABBA resultat:-) Men nu är de,  tack och lov, nästan klara!

Idag har vi träffats i mammagruppen för att fira Elias 1-årsdag. Blev ett lite försenat kalas då det varit semester och så nu. Men det var mycket roligt att träffa alla igen. Vi har så himla trevligt tillsammans. Känns som om vi kommer vara vänner för alltid:-) Trots att vissa nu kommer börja dagis så ska vi verkligen försöka hålla kontakten ändå!

När vi kom hem igen fick jag till min förtjusning se den nya IKEA katalogen på köksbordet. Började omdelbart att bläddra och drömma mig bort:-) Och genast kom mitt pysselsug tillbaka! Har varit som bortblåst de senaste veckorna..Men nu fick jag massa idéer om hur jag vill ha det här hemma. Hittade till min glädje ett vitt matbord som jag ska kika närmare på! Fanns även en del annat smått och gott som nog blir att inhandla framöver:-) Tyvärr hade de inte uppdaterat hemsidan ännu så några närmare bilder kunde man inte se:-( Lite dåligt tycker jag!

Vi har nog bestämt oss för ett IKEA kök när den tiden är inne att vi ska renovera köket. Fanns ett vitt, med "spegeldörrar", som passade våran stil. Har ju både dörrar och garderober i samma stil. Fint med en röd tråd i hela huset:-)
Innan var vi lite skeptiska till deras kök. Dels för att det känns "vanligt" med dom..skulle vara kul med nåt annorlunda..och sen vet man ju inte hur kvalitén är. Men vad jag hört är att den är helt ok.  Och med humana priser:-)
Det känns bra att inte lägga MASSA pengar på ett kök nu när man har småbarn. Det är ju en hel del som kommer bli förstört..typ en bobbycar som åker rätt in i luckan! HAHA!

Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att trappen blir färdigrenoverad så vi kan sätta händerna i ett nytt evighetsprojekt:-)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Tjillevippen!



Bilder och filmer önskas från Oz! :)

2009-08-20 @ 11:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0