Mys till helgen ♥

I dagarna har det hänt grejer. Crille har som vanligt ägnat kvällarna åt att måla. Nu är det lister till vardagsrummet som får färg.

Igår begav vi oss till Camilla, en kompis som säljer kakel och klinkers. Snäll som hon är öppnade hon butiken enbart för oss! Så jag och Crille kom iväg på kvällen. Leo lämnade vi hos min kära bror. Kan säga att han inte skulle varit så rolig att ha med, springer runt och plockar i allt:-) Svårt att kolla på kakel då! Nej, han och David hade det mycket bättre hemma! Hade busat för fullt den tid vi var iväg:-)

Då jag tycker det är kanonsvårt att bestämma kakel och klinker var det med viss oentusiasm jag åkte dit! Men Camilla är duktig på det hon gör och visade oss olika varianter. Varav en nyinkommen som Crille fastnade för direkt! Efter lite letande bestämmde vi oss för denna och hade turen att det fanns på lager så vi kunde ta med oss det hem direkt! Gick mycket smidigt:-) Så nu är golvet till entrén valt. Nu återstår bara att välja kakel till två badrum och ett kök..herregud, hur ska det gå??! Finns ju hur mycket som helst!!

Camilla säljer även lite heminredning. Till min stora förtjusning hade hon fått hem zinkhus från Walher & Company. Inte kunde jag åka därifrån utan ett sådant..blev en julklapp till mig själv:-)



Det som är bäst med hösten och vintern är alla dessa ljus man får lov att tända. Gärna överallt i hela hemmet:-)
Detta var en vägghängd variant som jag antagligen kommer sätta upp i den nya entrén eller hallen! Mys!

För att komplettera mysfaktorn ytterligare har vi idag fått våran kamin installerad. Idag blev det rätt!



Nu ska bara sotarn komma hit under morgondagen för att ge sitt godkännande så vi kan få lov att elda!
Blir nog en premiär edlning till helgen. Mys! Då kommer förhoppningsvis vårat vardagsrum stå klart för inflyttning.  Är bara listerna som ska på plats för att rummet ska anses klart.
Hade sånt flyt att de nya möbler jag låtit beställa kommer att levereras under morgondagen! Dock inte alla möbler..men ett soffbord och ett matbord kommer! Resten får jag visst vänta på tills efter jul..

Så nu har vi snart ett fräscht vardagsrum att vara i! UNDERBART!

Förutom huset har dagarna ägnats åt mycket pulkaåkande och lek i snön!





Imorgon får pappan ge sig ut i snön med prinsen. Då ger jag mig av till alla fruntimmers paradis:-)

Kommentarer
Postat av: En trott Daniel!

Oj, lacker kamin! Ska jag kika narmare pa under jul nu snart :)



Kul med uppdatering, alltid lika uppskattat, aven fran andra delar av jordgloben...



Kor forsiktigt!



Hej hopp!

2009-12-16 @ 19:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0