Titta hit gott folk!

Är så glad för tillfället! Vårat vardagsrum är färdigtapetserat!!! Min snälla far har varit här i några dagar och hjälpt oss med detta. Blev ett kanonbra resultat. Det syns att det inte är första gången han tapetserar:-) Skulle gärna vilja lära mig denna konst. Har bara varit åskadare hittills. Måste våga mig på att testa själv nångång! Men det får kanske bli i källaren sen..vill inte att de rum vi vistas dagligen i ska vara gjorda av en oerfaren..

Så här blev iallafall resultatet..







Idag kom även golvet vi beställt. Så i helgen blir det golvläggning! Vi har, likt övervåningen, valt ett valnötsgolv. Blev dock ett mer slitstarkt golv här på nedrevåningen. Behövs när man har en liten skrutt som åker omkring på en bobbycar och leker andra lekar mest i detta rum!

Så fort golvet är lagt ska braskaminen installeras. Har förberett allt så det är bara golv som återstår för att den ska komma på plats!



För att rummet ska kallas helt klart ska elektrikern komma och få iordning på elen och spotlightsen i taket. Sen är det lite lister..sen får jag möblera!!!!!!!!!!! HOPPAS mina möbler kommer snart!!! Vill komma iordning:-)

Har beställt vita fina möbler som ska levereras i december..tror det kommer bli klockrent ihop med det mörka golvet. Får man sen dit soffan och lite andra möbler blir ju rummet mer personligt. Har dock ett dilemmma..gardiner eller inte? Jag håller med dig Sophia att fönstrerna är fina i sig..men blir det inte mer "ombonat" med gardiner?? Får lov att fundera över detta..

Bara för attj ag ska bli ännu gladare letade jag fram bilder på rummet när det såg som värst ut..alltid lika kul att se förvandlingen!!







Nu ska vi jobba på så det snart finns "före och efter" bilder även på entrén! Är pågång att få även den klar nu.
Ska bli underbart skönt att slippa ha alla jackor hängda på stolar hemma..
För ett tag sedan fyndade jag en hatthylla till Leos kläder. Har länge varit ute efter en mindre variant av den vi har till våra kläder. Nu är det inte exakt likadan men jag fastnade för denna..(som påminner om våran)..



Tråkigt bara att alla möbler för tillfället ligger i källaren..vill så innerligt gärna få iordning på vårat hus nu! Börjar bli tröttsamt att bo i en byggarbetsplats..men vi har julen som mål!!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Ser riktigt nice ut :)

2009-12-05 @ 10:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0