Gick riktigt bra igår!

Lunchen hos Charlotte igår var mycket god och vi hade som vanligt mycket trevligt! Stannade där några timmar sen tog jag och Jossan sällskap hem. Vi hann men en liten repa på stan efter så jag var borta nästan hela dagen.

När jag kom hem var jag nyfiken på hur det hade gått...nästan hela golvet var lagt! Crille och hans pappa höll på för fullt och hann med att lägga klart allt golv och sätta upp lister innan det var slut att jobba för dagen:-) Så skönt att vi är påväg nu! FÖRHOPPNINGSVIS kan pappa komma och tapetsera nästa vecka!!









Vi har även bestämt vilka möbler vi ska köpa till dessa rum. Från början hade vi tänkt ha en liten divansoffa under fönstret och med en TV hängandes på väggen. Men vi har nu insett att det inte får plats att ha det så om man vill ha ett soffbord oxå. Nu blir det lite mer budgetvariant och med en annan möblering. Ska köpa en eketorp soffa från IKEA.  Den var faktiskt ganska billig. Men det fanns bara ett tyg som var fint..vitt såklart:-) Jag vet att folk tycker det är idiotiskt att köpa vitt när man har barn..men för det första är klädseln avtagbar så den är lätt att tvätta. Sen ska vi  köpa nån fin filt att lägga på! Rummet är inte tänkt som ett lekrum..mer ett rum som vi kan å upp till på kvällarna när vi är oense om vad vi ska se på TV:-) Eller om man vill vara ifred och kanske läsa lite..ett avkopplingsrum typ!
Sen blir det ett skrivbord, TV-bänk och datastol från IKEA. Har rimliga priser tycker jag..sen kör dom ut varorna till ett skapligt pris!

Hoppas det blir fint!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Kommer bli så fint när du gjort ditt lilla "piff" sen, som jag vet du är duktig på!



Kram kram

2009-01-28 @ 09:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0