Lyckligt lottad:-)

Känner mig så lycklig! Har VÄRLDENS underbaraste killar här hemma. Leo är som vanligt ett charmtroll! Den sista tiden har han inte varit ledsen eller gråtit om han inte varit trött..bara skrattar och verkar väldigt harmonisk. Nu ikväll fick han ännu ett skrattanfall när jag satt och busade med honom. Skrattade högt flera minuter:-) I love him! Nu har Crille precis lagt honom för natten..även det gick smärtfritt utan något gnäll..



Precis innnan läggning..pappa och son myser lite i soffan innan sängen.,

Crille är även han helt underbar! Är "jätteduktig" med Leo. Sköter om och busar med honom precis som en riktig pappa:-) Känner mig jätte trygg när de är tillsammans. Har ju varit iväg lite då och då och lämnat dom själva men det är absolut inga problem!

När man får barn så isidosätts ju förhållandet mellan föräldrarna..barnet kommer ju självklart alltid i första hand.
Sen finns ju inte den tiden man hade själva innan. Kan tillexempel inte åka på bio en kväll helt spotant! Att få barn är en oerhörd omställning som man inte kan föreställa sig innan man blir förälder. Tror de som är detta förstår vad jag menar?!  Nu har jag och Crille varit tillsammans i nästan åtta år så vi har ju hunnit med att umgås på tu man hand en del! Och vi känner varandra utan och innan så är någon av oss irriterad eller nåt så vet den andra oftast varför:-) Det sägs att klarar man det första året som småbarnsförälder så klarar man mycket:-) Tror faktiskt det ligger lite i det..

Det är viktigt att man inte glömmer bort varandra..jag och Crille försöker mysa till det lite på kvällarna..bada, basta, äta gott eller kolla på film!

Men att få barn är också det bästa man kan vara med om! Ett litet leende från Leo kan förgylla en hel dag:-) Blir glad bara jag tänker på honom nu! Känner mig så lycklig att han kommit till oss..han och Crille betyder ALLT för mig! Älskar dom så mycket..



Känner mig även lyckligt lottad då det gäller andra personer. Min mormor och morfar betyder jätte mycket för mig! Världens snällaste personer som ställer upp och hjälper till med det man ber dom om:-) Har varit där idag och fått hjälp att såga jalusin till badrummet. Har ju haft lite funderingar kring hur jag skulle lösa "badrumsfönstretsproblemet"..nu är den sågad och klar och borde passa perfekt i fönstret:-)

Även min svärmor och svärfar ställer upp oerhört mycket. De är även dom mycket hjälpsamma människor:-) Har fått en enorm hjälp när det gäller huset. Utan svärfar hade vi inte varit där vi är idag..även brorsan min har bidragit till husets framfart!

Har även många fina vänner kring mig så, som sagt, är en mycket lyckligt lottad person:-)

Bara för att jag är så glad idag bjuder jag på en bonusbild på Leo! Han har ju väldigt mycket hår den där lilla mannen..så provade att sätta upp en tofs på honom!



Hade varit gulligt på en tjej..men var för fjolligt tyckte Crille:-) Ha,ha!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, vilken gullig tofs! Det skulle Eira ha!!! ;-)



Vad fint du skriver om dina killar! ...och jag förstår preciiiis vad du menar. Att bli förälder är både det jobbigaste och det underbaraste som finns. Man KAN verkligen inte föreställa sig hur det är innan man är där själv.



KRAM

2009-01-04 @ 21:49:56
URL: http://elinsunderverk.blogspot.com
Postat av: Kinis

Hej vännen. Vad mysigt ni verkar ha det. Hoppas det fixar sig med jalusin. Men det vet jag ni fixar :) Leo är ju världens charmtroll, så himla go ;)

Kramar i massor.

2009-01-05 @ 08:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0