Så nära men ändå inte..

Känner bara för att skriva av mig lite..är såå less på allt som har med renovering att göra nu! Tänk om man hade haft ett hus som det bara var lite "småpul" med..lite tapetsering, målning kanske nytt golv..vi har ju verkligen allt! Och jag ser inget slut på´t! Övervåningen här hemma är visserligen inte mycket jobb kvar med..men ändå ser jag inget slut..tror det kommer ta ungefär ytterligare cirka två månader till! Nu försvinner ju min bror iväg på en lång resa så vi förlorar en jätte bra arbetskraft! Så tråkigt..dels är han trevlig att ha hemma sen är han en mycket driven karl där det händer lite när han är i farten:-)

Crille jobbar ju långa dagar på sitt jobb..har inte mycket tid och lust att sätta igång när han kommer hem. Hur f"" ska vi ro detta i land?! Hade jag haft massa pengar hade jag hyrt in några snickare som kunde jobba här hemma på dagarna!

Blir lite panikslagen när jag tänker på detta! Vill så gärna gå här hemma och trivas! Det är bara i sovrummet som jag känner harmoni. Går jag utanför den dörren slår paniken till igen:-)

Jag vet att jag borde vara tacksam för att vi har ett hus..men tyvärr så känner jag vissa dagar inte den lyckan..

Att vara så "nära" slutet på ett projekt kan också vara frustrerande..man vill så mycket men det går inte förrän alla "delar" är på plats..tänk om jag var lite händig då skulle jag hjälpa till:-)

Hoppas denna känsla försvinner snart..tar på min energi att tänka så mycket!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0