Nå vad händer här hemma??!

Som försvar för den dåliga uppdateringen här på bloggen får jag säga att det inte händer mycket här hemma! Efter att det stora rummet på övervåningen blev klart har det stått stilla. Nästa projekt är att slutföra Leos lilla rum..det är inte mycket att göra med det men det blir aldrig av! Tråkigt..vill så gärna få in hans saker och få lite ordning och reda på hans grejer! Sen har jag hittat MASSOR av inredningsbloggar med saker till barnrum! Men tyvärr är ju inte rummet så stort så vi måste verkligen tänka till innan vi handlar massa saker. Skulle ju va trist om det inte fick plats:-)

Har iallafall fått upp gardiner i det "nya rummet"..blev lite mer ombonat med dessa..



När det gäller shoppingen av inredning ligger jag lågt..har sålt av massa saker tack vare blocket så nu rullar pengarna in! Men har tänkt spara dessa till Ullaredsresan som blir i slutet av mars! Har blandannat sålt mina kökslampor så nu fick jag sätta dit några mindre fina för att det inte skulle se allt för mörkt och tråkigt ut. Så ni som går förbi, få inte en chock:-)
Ska handla massa fina vita på Ullared är tanken. Kostar ju typ en tredjedel av priset här hemma!
I helgen har jag även jobbat några timmar, ännu mer extrapengar till resan!

Däremot har jag inhandlat lite nya kläder till lillemannen. Var iväg på en mycket trevlig shoppingtripp till Linköping med Fia, Lisa och lilla Ester. Blev lite handlat..



Har köpt en hel del sommarkläder och t.om höstkläder. Jackan är alldeles för stor nu men tanken är att han ska ha den i höst. Tydligen är det svårt att få tag i höstjackor! Expediten på Lindex sa att det inte kommer in fler jackor..att man måste vara ute i tid. De får in vinteroveroller i Augusti:-) Sen tar ju allt slut så snabbt! Vill man ha något måste man typ vara ute ett halvår innan!

I helgen hade vi våra trevliga vänner Jeppe och Kinis på besök. De kom med en fin present som blandannat innehöll denna fina kökshandduk..



Ska vara mycket rött och blått nu. Fint! Har tänkt att köra lite sånt tema på altanen sen när man får börja fixa med den! Marint med lite röda inslag:-)

Vill verkligen ha vår och sommar nu. Är SÅÅÅÅ trött på detta väder!! Fick en liten känsla av våren i helgen när vi skulle ut på en liten tripp till min mormor och morfar. Leo behövde inte ha den där tråkiga overollen på sig!



Allvarlig pappa med superglad son!

Tänk vad kul när man kan plantera lite fina blommor i krukorna ute.
De döda Ljungen på bilden har jag inte orkat bry mig om..har bara stått och sett fula ut sista tiden!
Hoppas få lite nya krafter och inspiration när solen kikar fram:-)

Måste ta nya tag och göra iordning Leos rum ganska snart..risken blir annars att man hamnar i en ond cirkel..
Får bli denna vecka..idag hann vi dock inte. Crille och jag har varit på bio, "män som hatar kvinnor". Mycket bra!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hej!

Som sagt så får ni det mycket fint hemma. Är avis, men det blir väl vår tur var det lider :)

Va inte orolig, dina ljung ser ut som mina ;) haha inte orkat jag heller. Längtar till våren då man kan börja plantera lite vackra blommor.

Ha det gott.

Kram

2009-03-03 @ 08:02:54
URL: http://www.anglavit.blogspot.com
Postat av: Linnea

Hej! så fint det börjar bli, du har verkligen öga för detaljer!! En fråga, vad heter sidan du använder för o göra dina bilder så fina? Ha det så bra i kylan(...) Kramar :)

2009-03-04 @ 08:10:46
Postat av: Camila

Tack! Känns bra att ha något rum i ordning! sidan jag använder är www.picnik.se. Kanonkul:-)

2009-03-04 @ 13:23:37
Postat av: Linnea

När allt är över kommer ni ha ett helt undrebart hus som ni kan vara mycket stolta över! xoxo

2009-03-04 @ 18:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0