Dagens uppdrag: byte av ytterdörr!

Idag kom kära svärfar in till oss igen. Denna dag för att byta våran ytterdörr. Igår var jag och Leo på K-rauta och inhandlade denna dörr. Innan vi köpte hus visste jag knappt vad denna affär hade att erbjuda. Men nu besöker vi varuhuset typ varje gång vi är i Linköping:-) I mina ögon är det inte en jättespännade butik men Crille kan gå där inne bra länge och fundera på tänkbara saker som ska inhandlas! Jag låter honom hållas:-)

Under tiden svärfar trixade med dörren begav jag mig i sällskap med Sophia mot Motala. Hon hade fått nys om en inredningsbutik vi skulle besöka! När det gäller detta område nappar jag omgående:-) Så vi styrde bilen dit och hann även med en repa på staden! Ganska bra ställe faktiskt. Hade de "nödvändigaste" affärerna! Dess värre (eller det var bra för plånboken) hittade jag inget i inredningsväg..känner nog innerst inne att jag vill vänta tills vardagsrummet står klart. Så man vet hur man vill ha det!

I dagsläget ser det ut såhär..



Kommer förhoppningsvis bli tapetserat under nästa vecka! Tills dess kämpar Crille på med målning och spackling.

Innan jag begav mig på shoppingrundan såg framsidan på huset ut såhär..



Gamla dörren..



Några timmar senare (och lite mörkare ute) ser det nu ut såhär..



Gillar att dörren passar så bra ihop med fönstrerna. Skulle vara fint med en maffig krans på ..men tror inte jag kommer få spika i den för min älskling:-) Får se hur den diskussionen slutar!!

Leo tycker fortfarande om när farfar och pappa snickrar här hemma. Men i eftermiddag var han förvånansvärt lugn..han har hittat sin nya hobby. Att kolla på Pingu! Jag skojar inte om jag säger att han kan ligga still och helt fascinerad av dessa pingviner i över en timme..



Bra "barnvakt" att ta till ibland då man har lite annat att styra med:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0