Ursäkta bloggtorkan..

Nu har jag fått påbackning att jag måste uppdatera bloggen! Har inte haft tid känns det som..inte för att man gör så mycket kvällstid men nu har det ju börjat lite roliga program på TV igen! Sen när dom är slut för kvällen är jag så trött att jag stupar i säng!

Crille har börjat måla våran trappa. (Gör det även nu!!) Den ska givetvis bli vit. Fast nu ser den inte så roligt ut när den bara är grundmålad en gång..



Det är mycket målande nu..håller på med takpanelen vid sidan om trappan. Målade några i helgen då det bjöds på lite solsken. Leo var hjälpreda. Eller??!





Han tycker om att vara med när vi grejar. Väldigt nyfiken liten kille:-)

Vi var i lekparken häromdagen jag och Leo. Han tycker det är så kul att klättra och leka..





Han har även kommit på en "koja" här hemma. Klättrar ofta in under skötbordet och sitter där och leker "tittut". Problemet är att han inte kan komma ner utan hjälp:-)







Eftersom Danne, min bror, bett om filmklipp på Leo lägger jag ut en del! Skulle verkligen vilja ha en filmkamera..är ju så kul med ljud och rörelser. Tur att Leo har en farfar som filmar alla tänkbara scenarier:-)

Vi var på kalas hos Crilles bror häromveckan. Leo fick klä upp sig i skjorta och skinnpaj! Ser så "vuxen" ut nu när han har sånna kläder och går omkring! Känns som om tiden och hans utveckling gått så fort på sista tiden. Rätt som det var hade han blivit en "liten men stor kille"!



När det gäller renoveringen är vi pågång med vardagsrummet. Har nästan sålt av alla möbler som vi ville så det är tomt här inne nu.. har fortfarande inga lampor i fönstrerna så det är mörkt..Men elekrikern var här igår och förberedde för spotlightsen i taket. När panelen blir färdigmålad kan den sättas upp!
Har även haft farfar här hemma som hjälpt oss med diverse saker. "Farfar" är Leos idol och han vill vara med honom hela tiden. Häromdagen fick han, till sin stora glädje, hjälpa farfar att snickra..



Nu är jag så trött att jag måste krypa till kojs. Ska försöka att bli bättre på bloggandet!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Sadarja, det var ett bra inlagg! :)



Jag ar inte sa bra pa barn men vad jag kan tyda sa verkar han gilla vatten, applen, tittut och spika!



Hmm...men inget av det underlattar da det ar dags for julklapp...kan ju inte ga till coop o kopa en pase applen...?! Haha!!

2009-09-26 @ 02:20:25
Postat av: Kristin

Hej vad kul att se att det händer massor. Jag gillar att trappan blir vit, mycket fint, för mig att du inte var inne på det från början, men blir riktigt bra. Måste vara stor skillnad på ljuskänsla där i hallen eller?

Allt kommer bli så bra när allt är klart!

Stor kraam!!

2009-09-26 @ 09:00:20
Postat av: Den Stolte Fadern

Som far kan jag med lätthet tyda vad min son vill ha i julklapp baserat på hans fyra stora intressen. Vi tänker ju rätt lika...



Vatten = kyl/frys med inbyggd "vattenautomat" i dörren.



Äpplen = Denna är solklar! Apple = Mac dator!



Tittut = Oxå solklar! Tittut låter ju nästan som titta = watch, vilket borde innebära att han vill ha en klocka = Rolex!



Spika = Spikpistol



Så där, nu gjorde jag det enkelt för dig! Bara att välja... :-)



/Mvh Den Stolte Fadern

2009-09-26 @ 09:16:22
Postat av: Daniel

Hmm...ja det kanske ar vart synen da Leo gar o rycker i kranen till vattenautomaten hela tiden ;)



Rolex ar nog det enklaste att skaffa for varannan minut blir man som blond turist i Hongkong fragad av indierna om man inte vill kopa Rolex-kopior. Ovriga minuter vill de skraddarsy kostymer o skjortor...



Forresten, nu kom jag pa det! Vad sags om en stor vattenpickadoll som han kan "leka" lite med mamma och pappa med...undra vad han kommer tycka det ar roligast att spruta pa :D

2009-09-26 @ 09:58:00
Postat av: David

En vattenpistol som sprutar äppelsaft spik-rakt..



..hehehe

2009-09-26 @ 17:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0