Ett försök att göra ett pojkrum flickaktigt!

När Leo var liten så gjorde vi iordning hans rum. Valde blårandiga tapeter och en fondvägg med stjärnor. Tanken var då att han skulle ha det rummet och i rummet brevid skulle det vara ett extra TV rum.

Så såg det ut då..





Men ju större Leo blev desto mer hängde han i TV rummet. Plockade in leksaker och tyckte det var roligare där:-)

TV rummet som blev ett barnrum..







Så nu är det hans rum och Stella ska få ta över Leos gamla. Men eftersom det är relativt nytapetserat känner jag att vi inte kan prioritera att göra om det i "tjejfärg". Hade jag varit smart skulle jag valt vita enfärgade väggar och bara tapetserat fondväggen, då kunde vi smidigt bytt ut den nu till en mer passande! Men det har vi varken ork eller tid till!

Så nu försöker jag att få till den lite "tjejigt" ändå..





För tillfället står ett skötbord där inne. Men tanken är att hon ska få ett litet bord och stolar där sen när hon är lite större! Ska även mysa till det lite med mer inredningsgrejer, tavlor och leksaker!
Har bara påbörjat detta projekt:-)

Fyndade fina kuddar på MIO för ett tag sedan..



Jag gillar ju rött, blått och vitt i barnrum. I Leos rum är det mer blått och i Stellis mer rött:-)

Mitt projekt för hösten är att få till båda barnens rum mer mysiga!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0