Dax för en uppdatering kanske??!

Jag vet att mitt bloggande under en period nu har varit under all kritik..som ursäkt får jag väl säga att det inte händer så mycket i renoveringsväg här hemma..eller vi kämpar på med entrén, golvet är lagt och nu återstår MASSA målning. Crille är mindre road av detta målande..har erbjudit min hjälp men fick avslag! Min kära sambo är sådan att han gärna vill göra allt själv så han vet att det är rätt gjort:-) Speciellt sådant som måste slipas innan, det måste målas på ett speciellt "Crille sätt". Får väl hålla mig till tåls då all panel på väggarna kommer upp. Den ska jag måla!

Annars har dagarna i denna veckan bestått av dagisinskolning för Leo! Våran lille skrutt har blivit så stor nu att han ska in på dagis!! Spännande! Hitills har det fungerat kanon! Leo känns som ett riktigt "förskolebarn" som en av fröknarna uttryckte sig:-)

Inskolningen är bara två timmar per dag nu de första två veckorna. Med andra ord har vi haft eftermiddagarna fria. Nu när vårat vardagsrum står klart har jag kunnat ta hit folk igen! Har haft lite fikabesök i form av kompisar och deras barn..

En dag kom Lina med lille Valter..



På denna "fikaträff" var även Eva med sina tvillingsöner här. Tyvärr var inte kameran framme då de var här:-( Leo och Valter fångades dock på bild! Tänk att knappt 1 1/2 år gör så stor skillnad på små barn! I vuxen ålder märks de åren knappt!

En annan eftermiddag kom Elin med sina barn hit. Var premiärbesök för nyfödda Hjalmar (4 veckor gammal)..



Hjalmar sov mest och var inte den roligaste lekkamraten i Leos ögon! Men storasyster Märta hade däremot lek i kroppen!

Lekte så mycket att de fick varva ner framför TV:n på övervåningen..





Hade även besök här hemma igår. Det var en del av "mammagänget" som kom hit. Jättetrevligt, men tyvärr var inte kameran framme då heller..men både barn och vuxna hade det bra!

Har blivit mycket inomhuslek nu när vädret varit som det varit! KALLT!! Varken Crille eller jag är några direkta vintermänniskor och det verkar ha ärvts av våran son. Gjorde ett tappert försök till vinteraktivitet runt jul men det blev en flopp! Hade köpt med oss korv och grill och tog med oss pulka upp till Blåvik. Men det var så kallt så Leo grät typ hela tiden! Då gav jag upp denna form av påhitt:-) Nu håller vi oss nära huset så det är nära till värmen! Haha!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0