Hejdå Julen!

I dagarna som varit har julen åkt ut här hemma. Nu är det bara julgranen på tomten som ska bort sen finns det inga spår av jul här hemma. Inte ens lite barr från en julgran kommer jag hitta, valde att inte ha en gran inomhus i år. Dels för att vi var/är under renovering där julgranen antagligen skulle stått, sen orkade jag inte med att lille Leo skulle klä om den dagligen:-)

Hittade dock ett kuddfodral på rean som får komma upp nästa jul..



Nu när allt "juligt" är borta fick mina nya grejer komma upp istället. Fick ju bland annat fina stolfodral av mamma i julklapp. Har nu beställt ytterligare sex styckna så både kök och matsalsstolar har samma..







Var först inne på om jag skulle ha rutiga fodral i köket. Men efter lite funderande bestämde jag mig för att ha likadana. Dels för att man kan ha rutiga gardiner istället, sen är det ju fint om man ska duka långbord att alla stolar ser ungefär likadana ut!

Har dock köpt ett rutigt till Leos rum..



Känner ett visst sug nu efter att pyssla hemma. Bara entrén står klar snart så man får lite ordning på allt. Som det är nu hänger det kläder lite varsom..kommer bli enorm skillnad när man kan hänga upp kläder och få ordning!!!

Även övervåningen håller på att fixas. Dock inga mer renoveringsprojekt där uppe. Har ju ett vardagsrum/ allrum som inte använts så mycket hittills. Har nu börjat göra iordning detta rum till ett mysrum till Leo istället. Rummet kommer ju bli hans sen när syskonet tar över hans gamla rum.  Nu används det till film/lek rum och det är jättebra!



Leo sitter jätte ofta i sin fåtölj! Var ju en doppresent från oss som nu används flitigt:-)

Kör det marina temat nu..har blandannat köpt nya kuddfodral till soffan..



För en del av mina julklappspengar köpte jag även en vit lampskärm till en lampfot vi fick av Melina i julklapp..




Nu välkomnar jag mer än gärna fler vårnyheter! Alltid kul att pyssla när man har suget:-)

Kommentarer
Postat av: Kristin

Vilka fina fynd du har hittat :) Ser fint ut. Spännande för Leo med ett syskon.

Hoppas för smidighetens skull att det blir en pojk denna gång med. (Med tanke på Leos rum ;) )

Hoppas allt är bra annars. Vi får ta och ses snart igen.

Kramar

2010-01-10 @ 18:53:36
Postat av: Camilla

Tackar! Ja det skulle vara enormt smidigt både med rummet och med kläder om han fick en lillebror..men en tjej vore väldigt kul med:-) Vill verkligen träffas snart. Säg en lördagkväll ni kan så får ni gärna komma hit. Vi har inget speciellt planerat så säg när ni kan! MÅSTE ju bli innan eran plutt anländer iallafall!!

2010-01-10 @ 20:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0