Uppehåll..

Känner att jag vill göra ett uppehåll med bloggen..och med husrenoveringen..har kommit till det stadiet då jag är såååå fruktansvärt less på alla måsten..Bloggen började ju som en husrenoveringsblogg och är väl det i grund och botten fortfarande. Sen när Leo kom till världen har den även innehållit honom:-) Även släkt och vänner har fått plats..

Men tanken var att jag skulle ha en blogg som handlade om ett husköp och en helrenovering av detta. Nu, drygt två år senare, börjar lusten komma ur mig..har ingen lust att greja hemma, Crille och jag tjafsar om vad och när alla måsten ska göras..känns som om vi stått och trampat i en lång tid nu. Många projekt som är halvfärdiga och som även inte är påbörjade..Även Crille har tappat sugen och känner hela tiden en inre stress av att greja..
Var längesedan både han och jag låg framför TV:n med gott samvete..Vet att båda har i bakhuvudet att "här kan vi inte ligga, måste greja.."..

Så för att vi inte ska gå in i väggen vill jag att vi tar en paus. Även om en paus innebär att man också får en stress av att se allt som ska göras..svårt läge detta..

Men eftersom det inte kommer vara några stora projekt här framöver väljer jag att ta en paus även i bloggandet..



Kanske saknar bloggandet (och brist på kommentarer!!) så mycket att jag börjar snart igen! Vem vet..
Eller så återkommer jag när huset ser ut såhär och glädjen finns igen!


Kommentarer
Postat av: Therese

Förstår precis hur du känner dig...låter sunt att ta en paus! Va rädda om varann, lätt att bli osams i en så stressad och pressad situation som det är att renovera ett hus och samtidigt bo i det.. Kram

2010-01-17 @ 11:06:47
Postat av: Elin

Bra beslut! Men det är ju såklart tråkigt att du inte kommer uppdatera om annat heller.. Vi ses ju så sällan så jag har ju ingen koll på dig :)



Men ta hand om er, och tänk på att ni ändå har kommit en bit påväg. Det ni har gjort är ju jättefint, och ni ska se att lusten att fixa snart kommer tillbaka!



Vi får boka en ny tid för dejt. Vilka dagar har du Leo på förskolan sen när han är färdiginskolad?



Kram

2010-01-17 @ 16:03:59
URL: http://elinsunderverk.blogspot.com
Postat av: Jenny

Helt rätt gumman! Ibland måste man sortera och välja bort vissa "måsten. Ta det lungt och gör det som är ROLIGT ett tag, så kommer allt ordna sig. Men får inte glömma bort att det ska vara KUL att dona också! Kram kram från mig

2010-01-19 @ 09:30:12
URL: http://armyonmyself.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack alla snälla och gulliga! Men vet ni vad? Jag saknar redan att blogga så kanske är tebax snabbare än vad jag försvann:-) Som Elin skrev, behöver ju faktiskt inte bara blogga om renovering! Även om jag skrev att vi skulle te en paus betyder det inte att bygget står helt still här hemma. Vi grejer lite smått med entrén när lusten faller på..och den börjar faktiskt ta form:-) Kanske blir ett inlägg om resultatet sen:-)

2010-01-19 @ 19:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0