Några lata dagar i Blåvik!

Började semestern med att åka upp till Crilles föräldrars stuga i Blåvik. De var iväg så vi hade hela stugan själva till förfogande:-) Skönt med lite miljöombyte!

Då våran bil oturligt gick sönder under helgen som var fick vi lov att ordna skjuts på annat håll. Min kära bror, som även han är semesterledig, skjutsade upp oss. Som tack för hjälpen fick han stanna kvar och grilla med oss:-)
Innan maten gick vi ner för ett kvällsdopp. Badkruka som jag är blev det bara grabbarna som badade. Leo är inte lik sin mamma utan hoppade gladeligen i!



Stella och jag höll oss på land..





Leo har fått ta del av grillkulturen som är på sommaren och äter mer än gärna våran mat!



Blev ganska sent så våra vanliga kvällstider har numera blivit helt rubbade! Men ingen av barnen gnäller för det!
Förr eller senare däckar de av ren utmattning:-)






Tyvärr var det inte jättevarmt på tisdagen så något bad blev det inte då. Började istället dagen med en rejäl promenad i området. Gick bland alla fina hus och drömde oss bort..hade vi haft några miljoner på banken hade vi köpt en tomt där uppe och byggt ett vitt fint hus! (som jag skulle inreda i marint tema!)

Tog det lugnt när vi kom hem från promenixen..gjorde lite mat och bara myste!





Lite senare på dagen kom David upp igen. Även min syrra, som numera bor i Malmö, hittade hit! Kul med syskonträff! Tyvärr kunde inte Danne komma eftersom han befann sig i Halmstad. Hade varit kul annars, att ha alla syskonen på plats! Händer ju tyvärr inte så ofta..

Vi beslöt oss för att ta färjan över till Torpön för en glass..Leo och Stella har åkt denna färja ett antal gånger nu! Är så smidigt att bara åka över från Blåvik..













Tanken var att vi bara skulle ta en glass. Men mina tokiga (och orädda) syskon fick nys om den nybyggda äventyrsbanan som finns bakom cafèet. Självklart skulle de upp. Melina helt nykter och David med lite promille i blodet:-)



Det är en bana som är byggd i träden. Typ 10 meter upp..





Imponerande nog tog de sig igenom hela banan båda två! Läskigaste var tydligen linbanan. Ett fritt fall från en tall! Aldrig att jag skulle våga det! Men Crille var nog lite sugen! Får se om han tar sig dit nångång:-)

Efter många skratt (var kul att stå på backen och egga med dom)  åkte vi tillbaka till stugan.





Grillade även denna kväll. Numera är jag såld på kycklingfilèr och klyftpotatis!

Melina och David åkte hem runt midnatt. Vi andra stannade kvar ytterligare en natt. Så  skönt att barnen trivs så bra där uppe. Leo får ett eget rum att sova i. Han sov som en stock..vi fick faktiskt sovmorgon till klockan 09.00! Har typ inte hänt på ett halvår:-)

Sen finns det ju mycket att pyssla med för Leo däruppe. Idag hittade han farmors smultronställe på tomten. Sprang dit så fort han fick tillfälle!



Och blir man rastlös får man roa sig med nåt helt annat..



Som sagt, skönt med lite miljöombyte. Känner att jag måste försöka slappna av lite..har varit lite mer arbete sen Stella kom! Inte för att hon på något vis är speciellt jobbig..men att ha två barn blir ju givetvis lite mer pysslande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0