"Bygger bo"

Nu när det börjar närma sig förlossning har jag (likt andra mammor??) fått inspiration att fixa hemma! Nu vill jag att det ska vara fräscht och iordning för bebisankomst. Tyvärr kan jag inte påverka hall och badrumsrenoveringen..men jag HOPPAS verkligen att vi får ordning på detta inom en snar framtid:-)

Mina pågående projekt är gardiner till vardagsrum och den blivande hallen, målning av sittbänk och bokhylla. Har även fått inspiration att göra klart Leos "nya rum". Ska försöka komma iväg och handla säng till honom så jag kan börja ordningställa rummet. Som det är nu är det ett barnrum / TV-rum/ datarum..men ska bli bara barnrum snart! Då det är barn som ska vistas där får jag lov att vara lite mer vågad när det gäller färg..är ju annars ganska diskret med färg men nu känner jag att jag måste släppa på mina gränser lite!
Har inhandlat en till "puff", denna gång i röd randigt. Har ju en blårandig nere i vardagsrummet som Leo ÄLSKAR! Sitter dagligen i den och myser framför TV:n. Så vi investerade i en till för rummet på övervåningen. Nu kan mamma och pappa sova lite längre på morgonen medan Leo sitter och kollar "Bollibompa" Skönt!





Glad och nöjd över sin puff!

Har även köpt en färglad kudde från MIO. Tanken är att rummet ska gå i blått, rött, vitt och beiget..



Är även ute efter nåt fint gardintyg..både till vardagsrum och barnrum, därför åkte jag till Nässjö för att gå på Textilhuset idag men vilken besvikelse! Så mycket fula tyger det fanns! Till råga på allt var expediten en riktig bitch, dryg och otrevlig..sa blandannat att jag var ute efter ett rutigt eller randigt tyg i beiget/ brunt, kärringen visar upp ett rosa/ svart och limegrön randigt tyg. NEJ TACK SA JAG! Det var bara en av hennes brister..kände att jag tappade suget efter letande när hon hade en sådan attityd. Kärring!

Men det fanns en annan expedit på en annan avdelning och av henne handlade jag fina handdukar till bra pris..





Då jag inte hittade något tyg åkte jag istället till en lokal inredningsbutik här i stan. Fann tyg till båda rummen där! Tack och lov! Nu ska här mätas och trixas!
Blev även krukor inhandlade där..



Det är inte bara hemmet som får en "styling". Även Leo har fått en uppfräshning i gareroben. Har inhandlat lite "baskläder" till dagis blandannat. Fyndade även en jättefin ziptröja som var precis i min stil! Perfekt till svala grillkvällar i sommar..



Imorgon ska jag åka och kolla på kakel till nya badrummet. Hoppas på att hitta nåt fint och stilrent!
Vill bara få ordning nu på allt! Fast det återstår en del "måsten"..hoppas (eller kanske inte) att den här bebisen ligger kvar full tid i magen så jag hinner avsluta alla mina projekt! Skulle den vilja komma ut i samma vecka som Leo är född i blir vi en familj på fyra om mindre än två veckor!! Fast det var rätt skönt att slippa de sista veckorna som sägs vara rätt jobbiga..vi får skynda på med hemmet och se när den lille/lilla vill komma ut och bosätta sig i vårat bo:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0