Tillbaka i vardagen igen..

I helgen som var åkte jag och Crille iväg till Falkenberg för att bo på hotell. Leo lämnade vi (för första gången) hemma hos mormor. Det var med blandade känslor vi stängde dörren till huset! På ett sätt ville man ju så gärna komma hemifrån, men på ett annat sätt kändes det oerhört konstigt att lämna lilleman hemma..

Men helgen blev kanon! Och efter några telefonsamtal hem förstod jag att det gick jättebra med Leo så då kunde man ju njuta ännu mer:-) Vi begav oss på fredagen vid lunch tid. Stannade till i Jönköping för att äta och kika lite innen på IKEA. Tanken var att vi kanske skulle köpt med oss en säng till Leo. Men det blev lite dyrare än vi tänkt då man skulle ha ribbotten och madrass också..får vänta till nästa månad! Var ju tvungen att hålla i pengarna eftersom ett besök på Ullared stod på schemat nästkommande dag:-)

Väl framme på Skrea Strand installerade vi oss på rummet för att sedan ta en härlig promenad vid stranden..





Hotellet låg fint vid havet..fanns en lååååååång brygga att gå ut på. Många kärlekspar som strosade där:-)



Kan tänka mig att många fina ord och känslor kommit fram på denna plats! Haha! Men min ring lös med sin frånvaro:-)



Kvällen avslutades med en oxfiléplanka inne på en restaurang i Falkenbergs centrum. Crille passade på att ta några öl så det fick bli jag som var chauffören hem!



Efter den goda middagen åkte vi hem och kollade på "Solsidan". För övrigt ett program som både jag och Crille uppskattar! De programmen är få..har vanligtvis inte samma stil på underhållning och humor:-)

Lördagen bestod av en GOD frukost. Passade på att bara sitta ner och njuta av allt gott! Känns lyxigt att sitta i lugn och ro att äta. Hör inte till vanlighetrna här hemma då vi har en son som kräver uppmärksamhet!
Sen kom resans höjdpunkt, ett Ullaredsbesök!  Iallafall var det så för mig. Tyvärr tror jag inte Crille har samma uppfattning..(tur att jag vanligtvis åker med "Josefinearna" som har samma shoppingsug som mig!) Men nu när vi befann oss så nära ville jag åka dit en sväng. Var dock inte ensamma om att vara där..rätt mycket folk faktiskt. Kanske berodde det på att det var Lördag? Har de sista gångerna varit där på en vardag..typiskt att Crille skulle vara med då:-)

Men det blev lite fyndat ändå! Var väldigt glad att jag hittade lite dagiskläder till Leo. En fin vårjacka, en regnoveroll och en fleecetröja..



Blev även lite baskläder inhandlade. Till Leo handlade jag mysbyxor och till bebisen köpte jag några röda tunna byxor. Då jag har det mesta i "killkläder" köpte jag några röda! Kanske, kanske att man får användning för dom?! (vet att killar också kan ha rött, men på en liten bebis vill jag nog ha antingen rött eller blått på BB!)

Annars har vi ju det mesta för bebisankomst. Ullared är ju paradiset för nyblivna föräldrar. Finns ju typ ALLT man kan tänkas behöva. Men det ända vi behövde var en lite större skötväska och ett paraply till vagnen för sommaren..



Eftersom vi köpt en svart dubbelvagn valde jag att piffa upp mig lite med röda detaljer:-) Som sagt, rött är ju en färg för både killar och tjejer!

Fyndade även ett påslakanset till Leos nya rum (som blir aktuellt när vi köpt ny säng) och en "sov gott" skylt.



Tanken är att hans nuvarnde rum ska göras om till skötrum/bebisrum. Leo är ju så stor nu så han ska få större utrymme och en riktig säng! Så får den nya lillskrutten ta hans spjälsäng. (Hur nu den övergången ska gå till??!!)

Besöket på Ullared blev bra. Men det var fyra trötta och onda fötter som åkte i bilen tillbaka sen:-) Crilles för att han inte är van att gå så länge i en butik och mina för att jag har x antal extra kilon att bära runt på:-)

Så det var med gott samvete vi köpte en påse godis och bosatte oss på hotellrummet resten av dagen! Blev mys och melodifestivalen:-)

Begav oss hemåt på söndagen..men tyckte om hotellet så mycket så det kanske blir ett återbesök i sommar!



Kommentarer
Postat av: Daniel

Den trippen gjorde ni rätt i och ser riktigt fint ut på bilderna :)

2010-03-17 @ 00:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0