Leo har fått en syster!

Onsdagen den 5:e maj klockan 17.29 fick vi en liten tjej! Eller hon var inte direkt "liten", 4455g och 50cm lång:-) Lite kul att hon kom just den dagen eftersom jag under hela graviditeten sagt just det datumet! Fast jag trodde inte det på morgonen när jag vaknade. Hade lite lätta sammandragningar under natten och förmiddagen, men trodde mest det var en liten början på att förlossningen kanske skulle komma igång om några dagar. Låg och läste hemma och var allmänt lugn..men min mamma var på mig att ringa till förlossningen då Leo kom ut så snabbt. Chansen är ju större att allt går fortare som omföderska. (Nu så här i efterhand är jag glad att hon var på mig att ringa för några timmar senare är hon född!) Barnmorskan som tog emot mitt samtal tyckte iallafall att vi skulle komma in på kontroll. Ringde Crille som fick lov att gå från jobbet. Själv plockade jag lite här hemma och tog det lugnt. Nångång då och då kom en lättare sammandragning (eller det kanske var en värk??!) Bilresan var lugn, hann stanna och köpa kexchoklad och dricka:-)

Väl framme på BB sattes jag med CTG. Då upplevde jag att "dragningarna" kom tätare och tätare. Men det var absolut inte samma sorts smärta som jag hade med Leo..inte då..men efter nån halvtimma började jag känna igen smärtan och förstod att det var på allvar! Sköterskan sa att jag var öppen 6 cm och att det snart var tid för förlossning:-) Allt gick snabbt efter detta..hann knappt med i svängarna..

Kan sammanfatta eftermiddagen med att vi blev inskrivna kl 15.00, klockan 17.00 gick vattnet, 17.15 satte krystvärkarna igång och kl 17.29 är hon född! Snabbt men absolut inte smärtfritt! Fy fan vilken panik jag hade ett tag! Kändes ju inte lättare när barnmorskan sa att det troligtvis är ett STORT barn. Känslan av att "hur fan ska jag få ut detta?" infann sig och paniken kom..
Men lyckades klämma ut barnet utan att spricka någonting! SKÖNT!!



Antagligen har jag hög smärttröskel då jag inte känner att det är värkar jag har! Hade jag fått som jag velat hade vi väntat tills Crille kom hem från jobbet med att åka för en undersökning! Men då hade det nog inte blivit någon lugn bilresa in. Antagligen ambulansfärd:-)

Skönt att allt gick bra och att hon är ute nu! Åkte hem på förmiddagen på fredagen och nu bara myser vi alla här hemma. En liten familj på fyra:-) Leo har redan lärt sig säga Stella och har varit en mycket snäll storebror hittills!






Kommentarer
Postat av: Johanna S

Åh, va underbart! Grattis grattis!:)

2010-05-09 @ 13:20:28
Postat av: Therese!

Åh va mysigt! Stort grattis! Tycker hon ser ut och va väldigt lik Leo? Jättesöt! Skönt att allt gick bra. Kram

2010-05-09 @ 15:52:19
Postat av: Jenny

Men åhhh så fin hon är! Låter som en "rekord" förlossning ;) Även om det kanske inte är smidigt. hihi. KRAM och GRATTIS!

2010-05-09 @ 16:31:41
URL: http://armyonmyself.blogg.se/
Postat av: Elin

Å så söt!! Är hon inet väldigt lik Leo? Måste kolla tilbaka i arkivet och jämföra :)

Ska bli jättekul att få se henne live sen..

kram

2010-05-09 @ 17:09:07
Postat av: Ida, David & Svea

Gratulerar till eran Stella <3 Otroligt vad lik hon är Leo :) Skönt att det blev en snabb & relativt smidig förlossning.

2010-05-09 @ 17:26:38
URL: http://taipalensuu.se
Postat av: jessica

Grattis till en fin tjej! Fint namn har ni också valt, vi har också en Stella. Följer din blogg, tycker den är fin och inspirerande.



kram jessica

2010-05-09 @ 20:30:14
URL: http://www.kaosochkardemumma.blogspot.com
Postat av: Malin Lorentzon m. Gustav

Brukar kika in här emellanåt:)

Grattis till tjejen! Så söt! Lycka till! Mys i massor:)



2010-05-09 @ 21:50:01
Postat av: Maja Helgesson

Åh vad kul att min lekkamrat äntligen har kommit :) Lik sin bror tycker jag, söt!

Mamma & pappa & jag längtar tills vi får se live sen.

Kramar

2010-05-10 @ 12:34:29
Postat av: Linda

Grattis till er båda, en liten leo kopia :) Njut nu av bebisdoften :) Kram på er

2010-05-12 @ 13:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0