Helgen som varit..

Har haft en HEL helg utan renovering! Har inte hänt på väldigt länge känns det som. Även om man får lite ångest för att man inget gör är det väldigt skönt att bara ta dagen som den kommer och inte ha massa måsten hela tiden.
Helgen började med fredagsmys här hemma..tände brasa och åt god mat..

Barnen myser framför brasan..



På lördagsförmiddagen gick vi ut i snön för att åka pulka, till Leos förtjusning! Han älskar att åka nerför backen! Särskilt kul var det nu när pappa var med:-)



Jag och Stella var åskådare..



Blev även en svänga till lekparken..



När vi kom hem fick vi ett ryck och möblerade om lite här hemma! Inget jättestort projekt men vi flyttade ner en byra från Leos rum för att istället förvara leksaker på nedre plan. Tyvärr är det nackdelen med ett tvåplanshus..att det är leksaker överallt! Barnen leker ju gärna där vi är:-) Men hoppas att Leo kommer leka mer på sitt rum på övreplan när han blir lite större. Håller även på att fixa och pyssla med båda barnens rum för att göra det extra roligt att vara där:-) Det är mitt lilla projekt nu! Kul är det! Synd bara att man inte har obegränsat med pengar så man kunde få PRECIS som man vill:-)

Men Stella fick provsitta sina nya möbler..





På kvällen blev det en promenad till ICA för att inhandla lite gottgott!
Brasan tändes även denna kväll..kan säga att det var plusgrader här hemma i vardagsrummet då. Barnens kinder var alldeles röda..





Idag, söndag, begav sig jag och Leo till Linköping. Kände att jag ville ha lite egentid med honom. Så då fick han följa med morsan på shopping! Men tror inte han led speciellt mycket då jag lätt skämmer bort honom när vi är iväg sådär! Till hans stora lycka köpte jag en elgitarr till honom. Han ÄLSKAR verkligen att lira gitarr, har länge tjatat på mig att köpa en.."mamma föpa en gitarr till Leo". Han fick en lite mer "plastig variant" för några veckor sedan och den har han lekt sönder! Favoritleksaken! Men nu hittade vi en coolare variant med ljud och mikrofon!

Överlycklig Leo..



Men nu är denna mysiga helg snart slut:-( Nu väntar en vecka själv med barnen..Crille drar iväg på jobbresa till Tyskland på tisdag och kommer inte hem förrän fredag..kommer bli tufft men det får jag se till att klara:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0