Stellas dop

I helgen var det dax för dop för lilltjejen. Hon döptes i Säby Kyrka nu i lördags. En mycket fin tillställning tillsammans med släkten. Min syster och Crilles bror var faddrar. Hade turen att få en jätte bra präst och systrarna Johansson sjöng två fina låtar. Blev så rörd av låtarna så jag stod där framme med tårar i ögonen:-)

Leo fick vara med framme vid oss. Men han ville helst bli buren så det blev tungt efter ett tag, då lämnade jag över honom till mormor! Men sen fick han lov at komma fram igen då han skulle hjälpa till att hälla upp dopvattnet..





När det sen var tid att få lite vatten på huvudet blev det lite gråt..var lite otäckt att bli blöt!











Efter ceremonin i kyrkan blev Stella trött. Hon sov den första timmen när vi fikade. Sen vaknade hon och var lite social i slutet:-) Hade ju oturen att få en släng av vinterkräksjukan dagen innan detta dop. Var först lite rädda att vi skulle behöva ställa in. Men Stella blev bättre och under lördagen märktes inget av gårdagen! Och ingen av gästerna blev smittad heller:-)



















Så nu är gumman döpt. Stella, Frida (från Crilles mormor), Charlotte (släktnamn på min sida).


Kommentarer
Postat av: Kristin

Så fint ni hade det :)

Hade varit roligt att se live. Det var kul vi träffades i söndags. Kram

2010-10-06 @ 09:22:54
Postat av: Emmelie

Ett jättefint dop var det! Fina bilder me :)

2010-10-06 @ 22:19:45
Postat av: Johanna S

Vilka himla fina bilder på er!:)

2010-10-27 @ 22:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0