Köp aldrig ett renoveringshus...

Fyra år har gått sen vi blev ägare till vårat hus..om jag hade vetat då att vi inte skulle vara klara med renoveringen på dessa år hade jag nog aldrig köpt det..sliter väldigt mycket på psyket att aldrig känna att man kan njuta av sitt hus..givetvis har de funnits, och finns fortfarande stunder, då man njuter av att bo här. Trivs jättebra i området och i huset också..men är inte kul att vara hemma och se sig omkring och veta att det säkert är fyra år till innan vi blir klara!

Jag tackar gud för att vi haft sån hjälp som vi haft och fortfarande har. Utan denna hjälp hade vi nog inte varit klara med hälften av det vi gjort hittills! Själva hinner vi knappt nåt..Crille jobbar sena dagar och jag har två små barn att ta hand om. Vill absolut inte att barnen ska hamna i kläm pågrund av denna renovering! Men med facit i hand är vi inga renoveringsmänniskor jag och Crille! Hör på vissa andra att det första dom gör efter jobbet är att ta på sig blåkläderna och börjar snickra. Nu skulle det inte funka rent praktisk här hemma eftersom vi måste sköta de små..men efter läggning skulle man ju kunna hålla på..men då finns ingen energi kvar!

Det är nån helg då och då som det blir ett ryck här hemma..jag vill inte heller offra alla lediga dagar till att greja..känner åter igen att barnen är prioritet ett. Längtar sååå efter att det bara är småsaker att fixa med..måla nåt staket, olja in nåt trallgolv..ja ni fattar..småsaker att pula med:-)

Vill inte låta bitter..men vissa dagar är bättre än andra! Idag har varit en sån där dag som man vill sälja huset typ!

Trodde inte på folk som sa att det skulle ta flera år att färdigställa detta hus! Hade jag vetat så hade vi nog inte bott här idag..

Får försöka ta nya tag och göra klart vissa grejer så det blir lite ordning i tillvaron:-)


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag förstår dig....och jag håller med dig... Det sliter på psyket, det sliter på förhållandet och det sliter på ekonomin... Kram

2011-04-30 @ 19:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0