Ger upp..

Erkänner att jag är världens sämsta bloggare nu för tiden..men finns lixom inget att skriva om..inget som rör renoveringen iallafall. Har inte hört ett hammarljud på över en månad tror jag! För tillfället känner jag mig allmänt less på detta hus..har insett att inte heller i år kommer jag få ett julfint kök..Sedan den dagen vi köpte huset har jag längtat efter det år som jag, med glädje och lust, kan julpynta i huset..eller ha fina blomlådor på trappan och under fönstrerna..men blir nog inget av detta denna höst och vinter heller..

Vill inte låta depp, för jag trivs i huset annars..men denna ständiga stress av att aldrig bli klara tar på krafterna! Speciellt nu när jag börjat skola och har ännu mindre tid att ägna åt hus och hem..

Kanske är jag extra omotiverad nu pågrund av denna matsal som aldrig blir klar. Vi har gjort grunden färdig, men tapet och golv återstår. Tapet har jag nästintill bestämt mig för, men detta j### golv! Nämde i ett tidigare inlägg att vi ville få tag i samma golv som resten av huset. Men detta har ju oturligt nog utgått och efter att ringt runt till ca 20 återförsäljare och inte fått napp ger jag nu upp..VILL INTE TÄNKA OM och ha ett annat golv där ju! Har säkert haft hemma 15 olika andra golv men inget har kännts 100..svårt när man är så inställd på hur man ville ha det..

Så såhär ser det ut i dagsläget..










Så lätt att vara efterklok, varför köpte vi inte golv även till detta rum? Har tyvärr inget vettigt svar på detta..

Annars mår vi alla bra! Barnen går på dagis och stormtrivs. Har vid flera tillfällen fått höra "vill inte gå hem" vid hämtning:-) Ett gott tecken va?! Eller dåligt kanske? Att de inte vill gå hem:-) Hoppas det inte är därför iallafall!

Nehe, har lagt ut en "köpes" annons på blocket som ska betalas. Kanske har vi sådan oerhörd tur att det finns några kvadrat golv till oss:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0