Förberdelser innan dagen D:)

Att planera ett bröllop tar tid! Ett tips för alla som går i de tankarna är att börja i tid!! Det är mängder av samtal som ska ringas och annat runt omkring som måste fixas:) De senaste veckorna har jag ägnat otaliga timmar åt förberdelser för denna dag.

Har gjort vigselprogram..





Hade även förberett rispåsar till alla gäster..



Och korgar till vigselprogrammen och rispåsarna..








Det som ändå tog längst tid var festprogrammen! Där i fanns sånger, presentation av alla gäster, bröllopsmeny, vett & ettikett..





Vid bordet fanns även bordsplaceringsskyltar för alla inbjudna..




och en liten påse med två hjärtan ( symboliserade kärleken mellan två personer!)..



Inne i kyrkan behövdes två stolar till barnen att sitta på.
Fyndade dessa fina på halva rea priset..



Temafärgen för bröllopet var vitt och champange.
Givetvis gick brudbuketten och bordsblommorna även i denna färg..





Detta och mycket annat har jag själv styrt med!
Men när det gäller bröllopsfesten har jag fått hjälp av fantastiska vänner.
Som tack för allt engagemang och deras insats under kvällen ville jag visa min uppskattning och komponerade ihop en liten present:)





Förutom allt pyssel runtomkring denna dag har massa telefonsamtal ringts, mail skickats och resor gjorts..stressigt mellan varven men i slutändan har det varit ett roligt projekt:)

Kram fru Ekdahl / festfixarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0